Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
Visma Business og -Regnskapsbyrå
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR ***

Hva skulle du ønske du ble fortalt før du tok Visma Business i bruk?

Kjære Visma Community!

Vi har valgt å skaffe Visma Business og er i prosessen med å velge leverandør og så videre. Vi har selvfølgelig lyst å være best mulig forbered og i den forbindelse har jeg lyst å spørre noe til alle som bruker Visma Business og er aktiv her på Visma Community:

Hva skulle du ønske du var klar over, før du tok i bruke Visma Business? 

Jeg håper å få noen gode tips om feller vi burde være obs på i prosessen og tenker at denne tråden kan fort utvikle seg til mye nyttig informasjon for mange her på Visma Community. 

Jeg ser frem til alle deres gode tips! 

2 SVAR 2
Highlighted
CONTRIBUTOR **

Sv: Hva skulle du ønske du ble fortalt før du tok Visma Business i bruk?

At aktørtabellen styrer både leverandør, kunde og ansatt. Man kan med andre ord bruke samme aktør som både leverandør, kunde og ansatt for å slippe duplikater i databasen. Dette gjelder særlig hvis man har firma som er både kunde og leverandør, for eksempel. Eller hvis man ønsker å lage en fordring på en ansatt, slik at den må ha et kundenummer.

Jeg skulle også ønske vi hadde sendt en superbruker på kursene Visma Business regnskap, trinn 1, 2 og 3 slik at man kunne få utnyttet systemet optimalt fra starten. Kursene er svært gode, og jeg anbefaler dem på det varmeste!

CONTRIBUTOR **

Sv: Hva skulle du ønske du ble fortalt før du tok Visma Business i bruk?

Hei

Beklager - her er et par danske indspark

Der er masser af gode ting i Visma Business - VB er mere end ERP - det mest fleksible ERP i verden.

Brug VB også til at ændre jeres processer i bedriften. - det er hele ideen i Visma -det kan designes omkring de mest optimale processer i virksomheden.

Brug eksterne rapportering - OSR er et godt valg.

Tag de store fordele med det samme - Dokument Center med Autoinvoice og stil krav til dine leverandører.

Brug AutoPay til betalinger og afstemninger.

Brug 2-3 dimensioner i regnskab til at klare bedre rapportering.

Løsningen kan dække 80-90 % , resten må klares manuelt, systemet skal designes til 80-90 % af de forskellige processer , ikke de sidste 10 % procent.

At invester i VB er en veldig god investering, men det stiller store krav til ledelse og forhandler om at styre processen og "presse systemet max."

Held og lykke.