Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Hvordan få avdeling til å styre mva-behandling?

av Anonymous

Hei,

 

Jeg har et firma som har fire avdelinger, men de har mva bare på 3 av de. Er det en måte å få satt opp Business til å ikke beregne mva når det konteres på den avdelingen som ikke er mva-pliktig?

3 SVAR 3

av Per Øyvind Trydal

Bruke kontosett på avdeling

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har du litt mer info om hvordan jeg setter opp kontosett? Svaret ditt ga meg ikke mye hjelp

av Per Øyvind Trydal

Kontosett brukes sammen med feltet Avg. og bokf.gr. for å få riktig avgifts- og bokføringsopplysninger på ordrer. Feltene Avg. og bokf.gr. og Kontosett i tabellen Ordrelinje definerer avgiftsbehandlingen.

Bokføringen og avgiftsbehandlingen defineres i tabellen Avgifts- og bokføringsopplysninger.

Man kan legge opp et kontosett som heter Avgiftsfri og legge dette kontosettet på den aktuelle avdelingen.

Man kan også krysse av i BO->Ordrebehandling 1 for hvilket felt på ordren som kontosett skal hentes fra.

 

Om du er usikker på dette så få hjelp av Visma konsulenten din til å sette dette opp for deg.

Skjermbilde.PNG

 

 

 

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"