Mine områder
Hjelp
Mette Helene Solø1
CHAMPION **

Hvordan skrive ut en rapport sortert på bilagsnr?

av Mette Helene Solø1

I forbindelse med avstemming av lønn, så savner jeg å skunne skrive ut kontoutdrag hvor bare lønnsbilagene kommer med. Pr i dag så må jeg overføre alle kontoutdragene til Excel, for så å slette alle linjene som ikke gjelder lønn manuelt, og det har tatt ganske mange timer.

5 SVAR 5
Marta Kvikne
CONTRIBUTOR ***

av Marta Kvikne

Eg får det til i kontoutskriftsbildet. Våre lønsbilag har bilagsart 50. Lagar då utvalg på bilagsart 50, får då berre lønsbilaga med på utskriften. Viss du ikkje har eigen bilagsart på lønsbilaga, kan du eventuelt ta utval på tekst. Må stå nede på "hovedbokstransaksjonslinjene"  for å klara å laga utvalet. 

 

Mette Helene Solø1
CHAMPION **

av Mette Helene Solø1

Takk for svar. Men det var ikke lett å få det til. Og jeg måtte også her overføre til Excel og slette kontoer uten bevegelse på og IB. Og det til tross for at jeg bare hadde huket av for konti med bevegelse.

 

Så selv om jeg med dette sparte ca 3,5 time, så er det etter min mening likevel ikke godt nok. I Visma Global kunne jeg skrive ut denne rapporten direkte og brukte ca 2 minutter.

Marta Kvikne
CONTRIBUTOR ***

av Marta Kvikne

Hei igjen, Viss kontoane du skal avstemme ligg på 5000-5999 så kan du velge berre dei med å skrive 5___ i kontonr-feltet. Viss dei ligg litt spredt så kan du merke dei med å laga utvalg på kontoane du vil ha med, eller merke kontoane du vil ha med med CTR- enter. Då blir det kanskje litt mindre å overføre, slette i Excel

 

Mette Helene Solø1
CHAMPION **

av Mette Helene Solø1

Det er dessverre ført lønnsbilag på andre enn rene lønnskonti pga reiseregninger, utlegg osv.

 

Så dette har jeg nå brukt en hel dag på. Noe som er fryktelig frustrerende. Spesielt når jeg vet at jeg i andre regnskapsprogram bare trenger å bruke ca 2 min for å få ut listene jeg trenger. 😞

lag utvalg på feltet Opprinnelse og verdien 20. Lønnsbilag

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"