Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Import av faktura liste fra mamut til Visma Business

av Anonymous

Hei,

Vi bruker mamut business (men bruker ikke regnskapsmodulen) og regnskapsfører har brukt rubicon.
For å få inn fakturadata fra mamut til rubicon, har vi generert en fakturafil fra mamut som vi så har konvertert til en fil som rubicon kan lese inn.

Nå skal regnskapsfører gå over til visma business (VB).
Vi trenger derfor en ny løsning for å lese inn fakturafiler fra mamut til VB.


#1
Mamut support sier at vi kan bruker SIE4:
https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/forum/Brukerforum-Mamut-One/?topicId=1459

Regnskapsførers visma konsulent har prøvd dette.
Filen blir lest inn i VB via import wizzarden men det blir noe feil med kundenr.

Har noen fått til å lese inn en SIE 4 fra mamut in til VB ?

#2
Har Visma noen planer om å få til en enkel løsning mellom mamut og visma ?

#3
Alternativer til SIE 4 ?

Et alternativ for oss er kanskje å lese inn i VB via bunt import.
Planen da er:
1. Generere en fakturafil fra mamut.
2. Konvertere fakturafilen (vi lager en egen applikasjon) til VB bunt import filformat.
3. Lese inn i VB via bunt format.

For å få til dette trenger vi en skikkelig spesifikasjon på VB bunt import filformatet.
Vi har fått noe dokumentasjon (se vedlegg Buntimport.pdf) men denne beskrivelsen er ikkke detaliert og presis.

Kan noen i Visma sende oss en fulstendig spesifikasjon på bunt import filformatet?

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

#3

Vi har importert via Visma Byrå filteret i mage år og det kan du definere alle felt og knytte disse til riktige felt i VB.

Det lagres en definisjonsfil pr klient og dermed kan du har forkjellige lienter med forskjellige behov.

RFegel Editor er meget kraftig. Se vedlegget

Ørjan Berg
PARTNER

av Ørjan Berg

#3
Alternativer til SIE 4 ?

Din regnskapsfører vil ha tilgang til Visma importfilter (forutsatt at de benytter Visma business byrå). I importfilteret er det forholdsvis enkelt å sette opp et filter som tolker fakturafilen fra mamuet og lager en fil som kan importeres i Visma business.

"Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt, dette hjelper andre i community.
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"