Mine områder
Hjelp

Import av kunder fra eAccounting til Visma Business

av Anne Christine Bråthe-Storeide

Vi har fått et par kunder som fakturerer i eAccounting.

I eAccounting så starter kundenumrene på 1..

 

Det går ikke an å endre kundenumrene som er satt opp og det går ikke an å endre fremtidige kundenumre.

 

I forbindelse med import til Visma Business så vil vi møte på et problem når kundenumrene bikker 999 da dette kolliderer med hovedbokskontoene.

 

Har dere vært borti lignende problemstillinger? Finnes det en løsning? Alternativ er å endre hovedbokskontoene i Visma Business, men usikker på om disse kan endres i eAccounting.

med vennlig hilsen
Anne Christine Bråthe-Storeide - Aval AS - www.aval.no
1 SVAR 1

av Per Øyvind Trydal

Man kan ha samme kontonr og kundenr i Visma Business, men må ifm bilagsregistrering passe på å angi kontotype før man legger inn kontonr for å fortelle Business om det er ett kontonr , kundenr eller lev.nr. Det er litt tungvint, men fult mulig.

Jeg kjenner ikke til eaccounting, men er det ikke mulig å taste inn ett kundenr manuelt i eaccounting, f.eks 9999 sånn at neste blir 10000 ? Alternativt er å opprette dummy kundenr opp til 9999 og sette dem inaktive, men det er vel kanskje litt jobb. 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"