for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei,
Jeg undersøker på vegne av en nettbutikk-kunde muligheten for å lage en integrasjon mellom VISMA Business (via VBS) og nettbutikk i WooCommerce. Integrasjonen vil ha behov for følgende flyter:
Basert på sertifisering og det jeg finner i API-dokumentasjonen bør all overnevnte informasjon være mulig å hente fra via VBS API ved å benytte "requests" og "projections".
Disse to bør også være mulig å løse ved å bruke VBS API til å skape ordre, og videre WOO API for å endre ordrestatus i WOO (basert på ønsket handling i VB).
Oppsummert virker det meste greit, men jeg er litt usikker når det kommer til "rabattmatrise / kundepriser":
Kan noen bekrefte at det er mulig å "spørre" API på kundepriser for en spesifikk kunde (kundenummer) eller en spesifikk kundegruppe (kundegruppe nr / ID) og få returnert alle relevante priser for den gitte kunde / kundegruppe?
Har noen eksempel på hvordan dette kan gjøres?
PS! Jeg er ikke interessert i tips om eksisterende integrasjoner som kan kjøpes, men ønsker å finne ut av hva som kreves for å lage en egen integrasjon.
Takk for hjelpen!
Vi har fått spørsmål fra en kunde om integrasjon mellom WooCommerce og Visma Business. Dersom du har laget en slik integrasjon kan vi ha en kunde som er interessert.
frode.antun@amesto.no
Hei Frode,
Takk for forespørsel!
Vi er dessverre ikke klare til å tilby integrasjonen til kunder enda da den fortsatt er under utvikling.
Ha en riktig god helg.
Har du noen tidshorisont? Når regner du med å ha den klar?
Hei,
Du kan spørre om priser ved å opprette temporær ordre i Visma Business med aktuelt produkt og kundenr.
Hei og takk for svar,
Det vil fungere. Men da vil jeg ikke kunne presentere kunden for "hans priser" før varer er valgt.
Jeg vil gjerne at kunde skal se sine priser da dette erfaringsmessig er en kjøpsutløsende faktor.
Tips til dette?
Jeg har løst det med en UDF på SQL-serveren som returnerer kundespesifikk pris og bruker den i API-et.
Per Øyvind har rätt i att då får man rätt pris. Man skapar en temp-offert på alla produkter som kunden har och sedan "publicerar" man det som ett prisavtal. Det blir korrekta priser som är i VB men det kan ta tid och bli komplext om man har många kunder med prisavtal och många produkter i VB.
Men beroende på hur kundavtal (specialpris) är upplagda i Pris och rabattmatrisen så kan man hantera detta på olika sätt.
Så frågan är inte så enkel.
Men nästan alla partner har egen "front-api" som man använder till denna typ av integrationer. Kolla med din partner vad de har och diskutera era specifika behov av prislistor.
Takk!
Jeg sjekker opp dette også.
Det er altså ikke noen "kjent" spørring / request hvor jeg kan dytte inn kundenummer og få priser tilbake?
Slik at vi for eksempel ved pålogging kunne lastet inn kundes priser på alle produkter i nettbutikk? Eventuelt ved innlastning av produktkategori eller lignende?
Hei
Det er den requesten du må lage 🙂 (eller kjøpe) og som kan brukes fra nettbutikken.
Så da er det i alle fall mulig å lage innenfor mulighetene jeg har i VBS?
Det var i såfall del 1 av spørsmålet mitt besvart - så må jeg jobbe videre med å finne ut eksakt hvordan.
Takk igjen @Per Øyvind Trydal
Det finns ca 8000st kombinationer på hur ett pris kan sättas i Pris och rabattmatrisen. Det är det som gör den så bra. Och enda sättet att verifiera att man får korrekt pris utifrån det är att göra som Per Øyvind nämnde.
Men oftast kanske man använder R8 (eller någon annan Rx) som en "prisavtals-lista". Sen i Pris och rabattmatrisen så lägger man en rad per artikel med en kolumn som är R8 sen pris/rabatt.
Då får du:
Artikelnr:Avtal:Pris:Rabatt
Sen kör du i integrationen ut en lista på detta. Dvs grupperar per avtal.
Men det bygger på att du har exakt samma hantering av pris på alla kunder. Annars kommer det vara diff i Visma. Alternativt att du integrerar orderraderna in i Visma så sätter du priset från webben och inte glömmer på produkter att "pris ska inte uppdateras". Så kan det bli rätt.
Men det bygger på att du har exakt samma hantering av pris på alla kunder > Rabattmatrisen i kundecasen jeg undersøker nå er dessverre ikke så "enkel". Det er X antall kundegrupper som har rabatt (i %), samt mulighet for å sette kundepris (som kan variere ned på kundenivå).
Precis, så då är det en fråga via temporär offert som får ske. Kolla också hur de kan ta emot prislistorna i Woocommerce. Oftast måste alla artiklarna vara med i prislistan så en kund med t.ex 2 kundunika priser kan inte enbart ha en prislista med 2 rader utan det måste vara med alla produkter.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.