Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Kredittgrense og fakturering a konto

av Anonymous

 

Finnes det noen måte i Visma Business å utelate et bestemt produktnr. fra kredittkontroll ved ferdigmelding og fakturering? Vi ønsker å unngå å justere opp/ned kredittgrensen hver gang et slikt produkt skal faktureres. Det gjelder fakturering av forskudd fra kunde ifm. a konto av større produksjonsordre eller manglende kreditt.

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Per Øyvind Trydal
PARTNER

av Per Øyvind Trydal

Hei Erling, bra ønske med dessverre ikke mulig. Jeg testet ut om den nye funksjonen "Lag forskuddsbetalingslinje" var unntatt kredittkontroll, men det var den ikke.

 

Har ikke testet, men om du først legger inn forskuddet som skal betales med negativt antall på opprinnelig ordre og så lager en ny ordre/ordrelinje med forskuddet så vil summen av dem være 0 og skal da ikke påvirke kredittgrensen. 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for svar 🙂

Løsningen med å legge inn -1 først og +1 deretter gir korrekt 0 effekt på kredittgrensen og ordresaldo på kunden, men utfordringen dukker allikevel opp når kun +1 linjen skal faktureres først.

av Per Øyvind Trydal

Men om du legger inn - 1 linje først og så +1 linje så går det vel bra?

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"