Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Leverandørnavn på kontoutskrift hovedbok

av Anonymous

Hei,

Jeg ønsker å ta ut en kontoutskrift hovedbok (eller en tilsvarende rapport) hvor jeg legger til en kolonne som viser hvilken leverandør det aktuelle bilaget gjelder. 
Noen som vet hvilke parameter jeg må velge i "Utvalg"?
Utfordringen ser ut til å være at leverandørbeløpet er kontert på egen linje i Dokumentsenteret, mens kostnaden kan være ført på en eller flere andre linjer.  

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Dette ser ut til å funke utmerket også via dokumentsenter. Takk for hjelpen!

Tone Reistad1
CONTRIBUTOR **

av Tone Reistad1

Det kan settes opp på bilagsartene for f.eks. fakturaer, kreditnotaer m.m. at opplysninger på bilag skal gjentas. Kryss av i kolonne for "gjenta opplysninger" på bilagsarter. Da gjentas leverandør og fakturanummer på hver linje med samme bilagsnummer. Men det er viktig å være konsekvent og alltid føre på leverandør på første linje for at det skal fungere (altså ikke starte med kostnadsbelastning, hvis et bilag føres over flere linjer.) Jeg har i tillegg lagt inn kolonne leverandørnummer i bilagsregisteringa, så jeg ser at det alltid er fyllt ut leverandørnummer på hver eneste linje. Jeg har brukt dette i mange år og får ut gode rapporter. Det fungerer fint ved manuell bilagsregistering, men jeg kjenner ikke til hvordan det virker via dokumentsenter.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ser den fungerer der man har kontert kostnadskonto og levernadør på samme linje, men hvis man har kontert kostnadskonto på flere linjer (forskjellig mva-sats eller man har linjeimport i dok.senter) og leverandør på egen linje, så blir den blank.
Fins det noen mulighet for å få en link mellom bilagsnr og lev.nr og navn?

Solfrid Karlsen
CONTRIBUTOR *

av Solfrid Karlsen

Hei,

Jeg gjorde en test hos meg og hentet frem følgende utvalg: Dobbeltklikk Aktør.nr (oversikt på høyre side i utvalgsboksen) og Lev.nr i utvalget rett under (også høyre side) og så Navn (venstre side i dialogboksen).

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"