Mine områder
Hjelp
Tonje Bjørnsen
CONTRIBUTOR **

MVA oppgave

av Tonje Bjørnsen

Er det mulig å få skrevet ut MVA oppgaver for tidligere terminer på nytt med tall?

7 SVAR 7

av Inga Shvarova (Oppdatert ‎28-05-2019 08:32 av Inga Shvarova VISMA )

Hei Tonje,

Fra versjon 12 av Visma Business Byrå er det mulig å hente akkumulerte tall rapportert per avgiftstermin. Du finner rapporten under Regnskap/Regnskapsrapporter/Regnskapsrapporter, fane "Skattemelding merverdiavgift". Stå i fane avgiftsterminer, velg ønsket avgiftstermin og trykk på knappen "Trykk her - for akkumulerte tall per avgiftstermin".

Tonje Bjørnsen
CONTRIBUTOR **

av Tonje Bjørnsen

Hei,

Joda jeg har funnet de akkumulerte mva oppgavene, problemet er at når jeg skal skrive dem ut så blir tallene borte.

Tonje Bjørnsen
CONTRIBUTOR **

av Tonje Bjørnsen

Den har jeg prøvd, men tallene forsvinner når jeg skal skrive den ut.

av Einar Fjørtoft

Jeg vil også legge til her at det er gjort rettinger og forbedringer i denne funksjonen helt frem til 13.10.3 som vi lanserer nå.  Dette gjelder i særlig grad spesifikasjonen bak hver enkelt post med bl.a. ny logikk for beregning av eventuell MVA-differanse, utskriftsmuligheter o.l.  Se release notes for Visma Business Regnskapsbyrå.  

Lidia Widera-Mundal
CONTRIBUTOR **

av Lidia Widera-Mundal

Har du prøvd å trekke tilbake oppgaven som var innsendt for terminen (bunt med mva-oppgjør må da reverseres)?

Tonje Bjørnsen
CONTRIBUTOR **

Nei, det blir for mye jobb, for det er flere terminer bak i tid.

av Einar Fjørtoft

Det spiller ingen rolle hvor lagt tilbake i tid di skal se, men dersom du skal skrive ut rapporter for mange terminer så blir det selvsagt mer jobb. 

Hva angår utskrift på papir, så var nok ikke vinduet laget for det i 12.01.  Det var nemmelig kun laget som et rent spørrevindu på skjerm.  Vi har allikevel etter ønske fra brukere tilpasset det for utskrift til PDF i senere versjoner.
Du kan allikevel endre på utskriftsparameterne i utskriftsdialogen slik at det skal bli bedre.

Redusere fontstørrelsen fra 100% til f.eks. 85% og velge liggende A4.  

Husk også å stå med markører i det delvinduet der transaksjonene vises før du velger utskrift.
 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"