Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Produktnr for fakturagebyr

av Anonymous

Hei,

 

Det er i Visma Business mulig å legge inn fast fakturagebyr via Land-tabellen. Er det mulig å knytte dette mot et produkt?

 

Utfordringen er det at AutoInvoice har en kontroll på om summen av alle vare-/ordrelinjer er den samme som sum på faktura, noe som ikke vil være tilfelle om man har fakturagebyr. Da vil det være et avvik på summen av alle varelinjer og sum på fakturaen tilsvarende fakturagebyret.

6 SVAR 6
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Er det mulig å få veiledet hva feltet heter og i hvilken tabell (evt.vindu) det ligger? Klarer ikke umiddelbart å finne det inne i bedriftsparameterne.

Kjører per nå på versjon 10.14, men blir oppdater til 12.1x primo februar. Da er det et håp om at det vil fungere fra da, om ikke annet 🙂

av Per Øyvind Trydal

Feltet heter "Produkt gebyrer og avrunding" og det ligger i Bedriftsopplysninger. Dette har en helt annen funksjon enn det du etterspør.

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
Kanskje du kan benytte et av Frakt 1, 2, 3 eller 4 feltene? Disse kan knyttes mot et spesifikt produkt, og kommer på som en varelinje på faktura. De kan unnlates på andre utskrifter avhengig av hva som står i Behandlingsmåte for produkt.

av Per Øyvind Trydal

Dette skal fungere i v12.xx 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community

av Nils Jakob Heyerdahl

Det er et felt i Bedriftsopplysninger for Produkt for gebyr men det fungerer ikke til dette formålet. Jeg har testet i versjon 11.x...

Det feltet brukes vel ifm VDC og ordrematch.

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"