Mine områder
Hjelp
Anders Kringsjaa
CONTRIBUTOR ***

Rapport på bestselgerprodukter

av Anders Kringsjaa

Hei.

Kan noen peke meg i retning av hvor jeg finner en komplett manual over hvordan man kan sette opp visma business?
Jeg prøvde nå å finne en liste over hvilke produkter vi har som selger mest, men under rapporter, finner jeg absolutt ingen ferdig oppsatte rapporter.
Hvordan kan jeg lage en rapport som viser bestselgere som kun viser statistikk over alle solgte produkter hvor man kan få et utvalg  til og fra dato? Og da med kun en linje pr. produktnummer uavhengig av vareparti.

6 SVAR 6
Frode_Antun
PARTNER

av Frode_Antun

Ellers kan du få laget det meste med litt skreddersøm.

Se f.eks. Alternativ rapportering

Frode_Antun
PARTNER

av Frode_Antun

Du kan jo starte her: Administrasjonsveiledning 

og fortsette her: Brukerveiledning

Hvis du ikke har siste versjon kan du sjekke ut Nyheter og forbedringer på versjonene som har kommet etter den du bruker.

av Per Øyvind Trydal

Man får ikke sortert på brudd-/sumlinjer i Visma (dessverre). Det enkleste er å skrive til Excel og lage en Pivot der som gjør dette for deg.

Du kan også koble Excel direkte til en ekstern datakilde (SQL Server) og lage en rapport i Excel som henter data for deg.

Ellers kan man kjøpe ferdige rapportpakker som har dette som standard som f,eks OSR, Power BI eller lage noe selv vha  Visma Excel Addin, Crystal Report, SQL Server Reporting Service +++

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
arne fure
PARTNER

av arne fure

Hei,

Nei, VB kan være litt vanskelig til det.

 

Men, standardrapport 1.4.2 Salgsrapport - 25 største produkter i OneStop viser egentlig nesten det du er ute etter har jeg fått opplyst.

Rapporten viser topp 25 produkter hittil i år.

Men dersom du går opp til Smart eller Komplett pakken i OSR så kan en bygge om rapporten til å vise fra/til periode og utvide dersom du synes 25 er for lite og heller vil se eksempelvis topp 50.

 

jeg ville sjekket ut kursene i Visma Learning Universe, der er det mange kurs og opplæring mht. OSR, VB og mye mer, evt. så kontakter du partneren din og får rapporten tilpasset. https://www.vismalearninguniverse.com/pages/30/home-customers

 

arne fure
PARTNER

av arne fure

Hei, spør gjerne din Visma forhandler om dette og sjekk hvilke standard rapporter som ligger i OneStop Reporting. https://www.visma.no/blogg/fa-kontroll-pa-bedriftens-okonomi-med-onestop-reporting/

Anders Kringsjaa
CONTRIBUTOR ***

av Anders Kringsjaa

Prøver å høre her om noen har en bruksanvisning og tips til hvordan jeg kan få opp dette i vb.
One stop reporting har ikke så detaljerte rapporter. kun basic. Dette er også en funksjon jeg skulle ønske var i standardoppsettet i vb.
Jeg savner Mamut mer og mer. Det var i det minste et ferdig produkt

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"