Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Single Sign On

av Anonymous

Hei,

Kan man benytte SSO i Business v.10 koblet mot AD / LDAP ?

Per idag må brukerne skrive inn brukernavn og passord hver eneste gang VB starter.

 

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har vel også mulighet for Windows pålogging utenom VUD?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Ja, det finnes støtte for dette. Visma har det som heter Visma User Directory. Det er litt tungvint, men da kobler du bruker i Visma med en bruker i Active Directory.

Dessverre er dokumentasjonen ganske mangelfull. Det må installeres en service som heter Visma User Directory Server service.

I dokumentasjon så står det ikke noe om hvilke rettigheter brukeren som kjører denne service'n trenger, og at den kan kjøre som Network Service eller local System. Jeg forstår ikke at dette er riktig, for det trengs en bruker med rettigheter i Active Directory for å kunne lese ut data. Jeg fikk exception-feilmeldinger da jeg forsøkte dette, men da jeg kjører service'n under en bruker som er medlem av Domain Admins, så virker det. Dette er selvfølgelig ikke ønskelig med så mye rettigheter på en slik bruker.

Jeg har fått oppgitt at brukeren trenger følgende rettigheter i AD:

DS-Replication-Get-Changes-All

DS-Replication-Get-Changes

DS-Replication-Synchronize

Samt ingen begränsning på OU. Måste ha tillgång till "roten".

 

Så nå har jeg fått på plass integrasjon, men det gjenstår å finee ut hvordan dette håndteres/settes opp på klienten. Hvis jeg velger Single-Sign-On på klienten, så avsluttes klienten umiddelbart. Jeg håper Visma oppdateres nødvendig dokumentasjon på dette snart.

Mvh

Arne

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"