Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Slovakisk som språk i Visma Business - noen som har erfaring med det?

av Anonymous

Vi vurderer å integrere vår virksomhet i Slovakia inn i vår norske Visma Business installasjon. Noen som har erfaring med tilsvarende, og erfaring med å definere et annet språk enn norsk som ikke er blant de standardene som allerede finnes?

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Per Øyvind Trydal
PARTNER

av Per Øyvind Trydal

Hei Erling.

 

Visma kan kjøres på ulike språk. I tillegg til de nordiske så kan man velge engelsk, tysk, polsk, litauisk, russisk, estisk, latvisk. Alle disse språkene ligger i egne språkfiler i egne mapper under \\..\Visma\Business\. Norsk ligger i ..\Nor.int\norprog.txt, svensk i ..\Sve.int\sveprog.txt, osv... Å oversette Visma programmet til et annet språk er en kjempejobb. Det er ca 13.900 linjer i en slik fil som da må oversettes om du ønsker å ha alle Visma meldinger, funksjoner, menyer og kommandoer på ett annet språk. Disse språkfilene må også oppdateres ifht nye versjoner da det kommer nye funksjoner, meldingsbokser, tabeller, etc..

 

Det finnes en tabell i Visma som heter Oversettelse (Tabeller->Felles->Oppsett->Oversettelse) som kan brukes for å legge inn oversettelse av vinduer, mapper, tabellnavn, m.m sånn at skjermbilder og egendefinerte felter kan vises på ett av de språkene som Visma allerede støtter.
Skjermbilde.PNG

Anbefaler deg å bruke ett av de språkene som Visma allerede støtter, men om du tar deg jobben med å oversette så tror jeg helt sikkert at Visma legger til Slovakisk og kanskje vedl.holder dette i fremtidige versjoner eller at du får betalt for å gjøre det Smilefjes glad

 

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"