Mine områder
Hjelp
Linda Opås
CONTRIBUTOR *

Unngå visningskopi når man mottar EHF der PDF er vedlagt i dokumentsenter

av Linda Opås

Er det noen som vet hvordan man kan unngå å få visningskopi i dokumentsentert når man mottar EHF og PDF er vedlagt? Vi får dette på en del av fakturaene vi mottar.Skjermbilde.PNG

 

 

 

5 SVAR 5

av Per Øyvind Trydal

Forsøk å endre XML format under Autoinvoice konfigurasjon i Dokument Senteret til PeppolBIS2.0

Dette formatet inneholder en del mer info og dersom PDF er vedlagt i filen fra leverandør så vil PDF vises istedet for visningskopi.

Skjermbilde.PNG

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Linda Opås
CONTRIBUTOR *

av Linda Opås

Vi forsøkte det men fikk på ny visningskopi i dag. Andre tips som kanskje kan fungere? Det tar tid å sitte å slette en og en side da de som attestere kun ønsker å se pdf'en.

av Per Øyvind Trydal

Hvilken versjon av VDC bruker dere ?

Dere bør også sjekke at PDF filen faktisk ligger i Peppolbis filen som Autoinvoice mottar

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Linda Opås
CONTRIBUTOR *

av Linda Opås

Vi har VDC 12.01.0. Det vi ser et at de leverandørene som sender fakturaen som vedlegg så kommer visningskopien som de første sidene og pdf vedlegg som da er fakturaen som siste side. Se under:

 

Skjermbilde.PNG

 

av Per Øyvind Trydal

Du kan forsøke med ulike XML formater i VDC og høyreklikke dokumentet i DVC og velge Oppfølging Autoinvoice. Da blir dokumentet lastet inn på nytt og se om du da får med PDF. 

Om ikke dette hjelper så må du søke hjelp hos forhandler som kan se nærmere på filene i Autoinvoice.

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"