Mine områder
Hjelp
Anne Britt_S
PARTNER

Vedlegg til utgående EHF-faktura

av Anne Britt_S

Jeg har forsøkt å sende EHF-faktura fra VB med vedlegg, men vedlegget blir ikke med til mottaker. Jeg har passet på at filen er i PDF-format, ingen mellomrom i filnavn, ikke lengre filnavn enn 50 tegn og at filen ikke er større enn 10MB. Hva annet kan være feil? Vedlegget ligger i tabellen ordrevedlegg i VB.

3 SVAR 3

av Owe Bernt Robertsen

Jo det fungere, men du ser det jo ikke i skjermbilde. Du legger den inn på OrdreHode.

Men det er en bug. Filen som legges som vedlegg må ALDRI ha samme navn som faktura nummer.

Du ser heller ikke vedlegg ved forhåndsvisning. Og det kan være opptil mottakeren om den vises eller ei.

Jeg mener at EHF støtter kun 1stk vedlegg i PDF format - gjerne med flere sider. Men ikke 2stk vedlegg.

 

Anne Britt_S
PARTNER

av Anne Britt_S

Vedlegget hadde ikke samme navn som fakturanummer og det var kun 1 stk PDF-vedlegg. Vi har aldri fått vedlegg til å fungere, selv ved å følge alle forhåndsregler, så dette er ikke enkelt 🙂

Bente Sylte Larsen
CONTRIBUTOR **

av Bente Sylte Larsen

Har du passa på å knytte vedlegget til ordredokument? I vindu der du legg inn filnavn, må du også hugse å huke av for kva type dokument vedlegget skal knyttes til, Faktura/kredintoaer, fraktbrev, pakksedler, plukkliste etc...

OG OBS! ikkje slett det nedlagra dokumentet som er lastet opp, iallefall ikkje før enn du har sendt EHF-fakturaen. Eg bruker å lagre vedlegg på skrivebordet berre mellombels, men må passe på å ikkje slette før enn etter at fakturering er fullstedig utført og oversendt til AutoInvoice.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"