Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Bok for kontantføring

av Anonymous

Jeg driver en veldig liten hobbybedrift, men selger mye direkte til kunder. I forgårs var jeg på kurs med skatteetaten, og lærte at om jeg vil ta imot betaling via Vipps eller kontanter, må jeg føre det inn i en "forhåndsnummerert bok". Kurslederen fortalte meg at dette kan jeg bestille på nett, med 100 sider og med bedriftens navn i boka, slik at jeg slipper å føre det inn manuelt hver gang selv.

 

Men når jeg søker på dette på nett, får jeg bare sider som handler om bokføring, ingen sider hvor jeg kan bestille en silk bok. Har noen andre her inne fått bestilt det på nett? Hvor fikk dere tak i det? Jeg skulle helst ha hatt en så snart som mulig.

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Stig Gunnar Lyngmo
CONTRIBUTOR ***

av Stig Gunnar Lyngmo

Krav finner du blant annet her. Les under Unntak fra kravet om kassasystem.
Som du ser trenger det ikke være en innbundet bok, det er et av alternativene.

https://www.altinn.no/starte-og-drive/regnskap-og-revisjon/regnskap/kontantsalg-og-kassasystem/ 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Min lokale bokhandel kunne også spesialbestille riktig type protokollbok. Denne er fra Almanakkforlaget, kalles Protokoll A4 - Linjert - 96 blad - m/sidetall - blå.
I tilfelle noen andre trenger en slik.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Etter mye leting kom jeg og den lokale bokhandelen fram til at dette var noe de kunne spesialbestille. Både Staples og RegnskapNorge mente de hadde riktig bok, men det hadde de ikke.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"