Mine områder
Hjelp
OlavSæterli
CONTRIBUTOR ***

Endre grossist på seddel

av OlavSæterli

Hei. Sliter litt med at når montører legger inn varer fra speedycraft, blir det av en eller annen grunn feil grossist valgt automatisk hele tiden. Hvordan kan dette endres, evt hvordan endrer man på seddel i ettertid? Feltet for grossist er "grået" ut slik at det ikke går å endre? 

1 SVAR 1

av Anne Haagensen

Hei!

I Visma Contracting setter man opp hvilken grossist man ønsker som hovedgrossist.

System-Vedlikehold-Systemkoder-Hovedkoder:

Standard grossist i VC.PNG

Da velges standardgrossisten når man registrerer en pakkseddel. Finnes ikke varen på den grossisten får man mulighet til å velge en annen grossiste varen finnes på. Forslag kommer opp.

Når jeg ser i SpeedyCraft er det også mulighet til å sette opp en "Standard leverandør". 

Dette gjøres i SpeedyCraft administrator under "Leverandører og produkter". Marker ønsket leverandør som skal sette til standard og tykk på den grønne haken som vist på bildet. Hvis det fremdeles, etter synkronisering, ikke skulle bli førstevalget av grossist ute på SpeedyCraft (hpc) så ta kontakt med Devinco support for hjelp.

 

Når pakkseddelen er dannet i Contracting fra SC kan du ikke endre grossist på varelinjen. Men, du kan registrere samme vare med minus i antall med samme grossist og legge inn en ny linje ved å velge ønsket grossist først.

Standard grossist i SC.PNG

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"