Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Fakturareserve

av Anonymous

Hei,

Vi har brukt fakturareserve en tid nå, men har da kun oppdatert på ordre, ikke bøkført i regnskapet ( dette er gjort manuelt). Fra og med november har vi gått over på å også bokføre fakturareserven automatisk for å få korrekte rapporter etc. MEN jeg ser at når jeg går inn på den enkelte ordre i VISMA så ligger fremdeles "bokført reserve" under spørring - akkumulert, med altfor høye verdier, ser ut til å være akkumulert opp over lang tid. Hvordan kan jeg "nulle ut" dette slik at det kun blir siste måneds reserve som fremkommer her? Blir jo veldig misvisende slik det står nå.. Trodde dette ville bli ordnet da vi startet med automatisk bokføring slik at inngående fakturarserve blir ført vekk, Men ser jo at det kan være akkumulerte tall langt tilbake som ligger her og ikke blir korrigert.. Noen tips??

Mvh Reidun

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Løsningen her er å lage et bokføringsbilag der det posteres f.eks kr. 1,00 pluss/minus på hoveboka og mot de ordrene som er feil på art for bokført reserve.

Skulle du trenge mer hjelp med dette må du ta kontakt med support på mail eller telefon.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"