Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Feil etter overføring av bilag til Visma Contracting

av Anonymous

Hei!

Jeg har overført en bunt med bilag(inngående faktura) fra dokumentsenteret til Visma Contracting. Når jeg går inn i Contracting på bunten så er bare kreditføringene mot leverandør blitt med, mens alle debetføringer/kostnadsføringene ikke er med. Noen som har vært borti dette?                 

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, og takk for svar!

Jeg hadde ført debet og kredit på hver sin linje, så jeg måtte lete videre etter en løsning.

Kom på de nettopp hadde oppdatert Contracting, så det som skulle til var å oppdatere dokumentsenteret til nyeste versjon. Da var det bare å føre over bilagene på nytt.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Kjent problem, noen ganger debetpostene, andre ganger kreditpostene. 

Har ikke merket det så mye ved føring av inng. fakt. men på diversebilag, bank ut, bank inn, osv. 

Løsningen er å føre det over flere linjer. F.eks linje 1 kun kreditposteringen, linje 2. debetposteringen. 

Veldig tungvint, og burde ikke være nødvendig. Noen ganger glemmer jeg meg, selv om jeg kjenner til problemet, og da må jeg prøve å huske hvilke kontoer de forskjellige posteringene skulle føres mot, evt gå tilbake til dok.senteret og se i arkivet. 

Snakket med support om det, og der er meldingen at det er et kjent problem. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"