Mine områder
Hjelp

Felter i SC som overskrives av info i VC

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

Jeg har tidligere vært i kontakt med dere ang. hvilke type info som går fra VC til SpeedyCraft i denne saken

http://community.visma.com/no/software/produkter/Visma-Contracting/brukerforum/Handholdte-losninger/...

Men nå lurer jeg på hvilke felter som blir overskrevet med info som ligger i Visma?

Noen av våre ansatte oppretter selv ordre på SC for så å synkronisere inn for å få et ordrenummer. Problemet som oppstår er at vedkommende som oppretter ordren skriver blandt annet inn kontaktperson, beskrivelse og arbeidssted slik at kunden lett kan identifisere hvem som har bestilt jobben, hva som er gjort og hvor jobben er utført og hvor fakturaen skal sendes til godkjenning.

Det som skjer er at det han har skrevet inn i SC blir overskrevet av det som ligger på kunden i VC. Så den informasjonen som er viktig fo kunden forsvinner.

Forstod på Devinco at det var dere som styrte hvilke felter som ble synkronisert tilbake til SC.

Hvilke felter blir overskrevet av informasjon i VC og hvilke felter er det teksten i SC som styrer?

Dette gjelder en del av en kommune som omfatter mange boenheter, så arbeidsstedet varierer veldig.

6 SVAR 6
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vår programmerer jobber med Devincos utvikler om å bedre det.

(Det samme gjelder for Handyman.)

 

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

Som jeg skrev tidligere opplever vi at noen av disse feltene blir overskrevet med informasjon som (automatisk) legger seg på ordren i Contracting, (ikke at vi har gått inn i VC og endret disse feltene) basert på opplysninger som ligger på kunden. Altså at det ligger en koblig mellom kunde og ordre i enkelte felter.

Hadde vært svært ønskelig med en styring på dette slik at vi selv kan bestemme hvilke felter som skal "dominere" fra hvilken enhet (SC eller VC).

Jeg følger spent med!

Cahrine 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Når jeg oppretter en ordre i SpeedyCraft og overfører til Contracting bli følgende felt i SC overført til følgende felt i VC:

SpeedyCraft               Visma Contracting

Beskrivelse                Ordrereferanse
Fakturakommentar     Fakturabeskrivelse
Jobbeskrivelse           Ordrebeskrivelse
Arbeidssted:                Arbeidssted:
   Navn                         Navn
   Adresse                     Adresse
   Postnr                       Postnr
   Poststed                    Poststed
Kontakt                     Kontakt

Endrer jeg disse i Contracting og synkroniserer blir endringene overført tilbake til SpeedyCraft.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi jobber med saken, både for SpeedyCraft og Handyman.

Det er flere oppfatninger av hvilke felter som skal overføres hvor og hvilket system som skal styre det.
Vi vil med det første også diskutere det med de respektive leverandører (Devinco og ePocekt).

Jeg vil sende innlegget ditt til de som skal diskutere det.

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

Jeg har nå testet litt. Jeg opprettet en ordre i SC, Valgte kunde og anlegg og lagret. Så la jeg inn ordre detaljer.

Så synkroniserte jeg og fikk et SCxxxxx på ordren. Detaljene som jeg hadde lagt inn lå fortsatt slik jeg hadde lagt de inn.

Så synkroniserte jeg en gang til og fikk så tilbake et ordrenummer fra VC. Da hadde detaljene (det jeg hadde skrevet i SC ved opprettelse) blitt overskrevet eller fjernet.

 

Det gjelder følgende felter:

Beskrivelse - teksten som ble skrevet inn her ble fjernet. Den er også blank i VC på ordren

Jobbbeskrivelse - dette feltet ble overskrevet med den teksten jeg hadde skrevet inn i fakturakommentarfeltet. Altså er teksten en annen en den jeg skrev inn i SC ved opprettelse.

Kontakt  - er overskrevet med kundenavnet. De 2 neste feltene telefon og mobil telefon inneholder fortsatt det jeg skrev inn. Regner med at dette er fordi det ikke ligger noe i disse feltene på kunden?

Vår referansekode - denne er nå blank. Teksten jeg skrev inn er altså fjernet. Feltet er også blankt i VC

 

Kan jeg får gjort noe med dette? Kan vi styre disse feltenen noen plass og angi hva som skal være førende iforhold til innholdet, SC eller VC?  Det er svært frustrerende for montøren som tror han har lagt inn alt han skal så er det plutselig borte etter synkronisering.

 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Se vedlegg med hvilken felter som går frem og tilbake.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"