Mine områder
Hjelp

Fraværsregistrering

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Lurer litt på hvor mange som bruker fraværsregistreringen i Visma?

Jeg har tatt denne i bruke på sykefravær, men syns ikke at den fungerer helt opptimalt.

Jeg opplever til stadighet at når jeg legger inn dato fra og til, koder etc på en linje i fraværsregistreringen ser det greit ut helt til jeg trykker enter (for å komme ned på neste linje)

Etter jeg har trykket enter endres datoene, ofte på alle linjene, til noe helt annet en det jeg har lagt inn. Går jeg så ut av bildet og inn igjen er det som regle riktig igjen, altså tilbake til det jeg la inn opprinnelig. Se vedlegg for eksempel.

Skal det være sånn? Må liksom alltid gå inn å sjekke dette igjen.

 

Cathrine

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Cathrine Sirevåg Andreassen
CHAMPION *

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Greit å vite at jeg ikke bare er meg:)

av Anne Haagensen

Hei og takk for resposns på saken!

Feilen i fraværsregistreringen som dere opplever er nå gjenskapt i sammarbeid med vår utviklingsavdeling, er logget i en sak og vil bli rettet.  Når det gjelder timeavtaler og registrering av lønnsartet på lønnstaker får ikke vi feil? Hvis du får dette problemet igjen er det fint om du kan ringe oss på support så vi kan se hva som skjer når du registrerer.

 

Eva Fjeldstad
CONTRIBUTOR ***

av Eva Fjeldstad

Er sånn hos meg også, og ikke bare i fraværsregistrering. Er det på flere steder, men ikke alltid. F.eks. i timeavtaler og registrering av lønnsarter på lønnstager. Man skriver en linje og trykker enter. Så blir plutselig den linjen man har skrevet lik den som er over blant annet. Det tufser seg til. Hvis man ikke blir stresset og begynner å korrigere, så vil man se at det er riktig om man går ut av bildet og inn igjen 🙂 På steder der det er mulig, er det lurt (tror jeg) å passe på at den linjen som skal skrives plasseres riktig i forhold til det tallet man skal bruke. Altså om man skal skrive lønnsart 500, så legg linjen mellom lønnsartene som er mindre, og større. I timeavtalene ser ihvertfall dette ut til å virke bedre. Kanskje bare noe jeg innbiller meg 🙂

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Har snakket med Cathrine på telefon. 

Vi registrerte begge to i fraværsregistreringen og begge fikk riktig dato på linjene.  Ikke hørt om andre som har problemer her?  Blir enige om at du følger med og oppgraderer til siste versjon.  Oppstår problemet igjen melder du fra.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

vi bruker det og det fungerer helt fint, har aldri opplevd de problemer du beskriver!

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"