Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Pålogging

av Anonymous

Hvorfor husker ikke påloggingen brukernavn og passord fra sist? Irriterende å måtte skrive inn hele hver gang. Dette gjelder uansett PC

5 SVAR 5

av Helga Marie Auran

Skjønner, bruker selv citrix og har derfor valgt å åpne community utenfor citrix i egen nettleser på pc'n. Men forenkling her er selvfølgelig ønskelig:) Og også autologin fra Contracting. Vi har det lagt inn som ønske til videreutvikling.


Kind regards,
Helga
Give a 'like' if you found this useful or/& 'accept the solution ' if it was the answer to your question. This helps others in the Community! 🙂
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hmmm, svar en hjelper ikke stort, med mindre jeg endrer brukernavn hver gang jeg skifter PC, og jeg jobber fra flere.

Svar 2 hjelper heller ikke da jeg jobber fra serverløsning til Trønderenergi (via citrix) og må bruke den nettleseren som er der.

Så utviklerne må kunne sette det slik at når jeg kommer fra min bruker i VC så husker den brukernavnet derifra 🙂

av Helga Marie Auran

Nå fikk du 2 svar gitt! Så om du lurer på pålogging enten til Contracting eller til Community så har du ihvertfall svaret ditt her:)


Kind regards,
Helga
Give a 'like' if you found this useful or/& 'accept the solution ' if it was the answer to your question. This helps others in the Community! 🙂

av Helga Marie Auran

Hei,

det er desverre slik at dette er ulikt fra nettleser til nettleser, men jeg tar med tilbakemeldingen din i forhold til videreutvikling av Visma Community.

Tips frem til vi eventuelt får dette på plass er å bruke Mozilla Firefox, der husker nettleseren både brukernavn og passord.

Mvh.

Helga/Prosjektleder Visma Community


Kind regards,
Helga
Give a 'like' if you found this useful or/& 'accept the solution ' if it was the answer to your question. This helps others in the Community! 🙂
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Påloggingsnavnet som kommer opp i "Bruker" hentes fra den enkelte PC (Navnet på PC).  Hvis du logger inn som sytembruker, går på System-Vedlikehold-Bruker kan du endre Bruker ID til PC navnet (Det den foreslår).  Da slipper du å skrive/endre hver gang.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"