Mine områder
Hjelp
Marit Kvam
PARTNER

Samlefaktura

av Marit Kvam

 Hei

Har ikkje brukt samlefaktura før, og lurer på om det er i oppskrift eg kan følje for å komme i gang. Prøvde hjelp-knappen i Contracting utan å bli noko klokare.

Mvh Marit Kvam

 

 

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det står noe om det i hjelpa, men det er nok litt vanskelig å finne.

 

  • På kunder som skal ha samlefakturering krysses det av på Hovedopplysninger nederst til høyre:
  •  

Samlefakturering

Flere ordrer kan spesifiseres på samme faktura. Dersom alle ordrer skal på terminfakturaer merkes dette feltet, og samlefakturering blir foreslått på alle ordrene på denne kunden.

 

  • På den enkelte ordre i arkfane Tillegg, kan man skru av eller på om ordren skal være med på samlefakturering.
  •  

Samlefaktura

Dersom flere ordrer skal spesifiseres på samme faktura til kunden, må disse ordrene merkes med samlefaktura. Ved klargjøring av faktura får man da frem en oversikt over ordrer til samlefakturering og kan plukke ordrer til fakturaen.

Benyttes for eksempel der man har en vedlikeholdsavtale med en bedrift / organisasjon og skal fakturere til faste terminer. Hver ordre vil være spesifisert på fakturaen. Se nærmere beskrivelse under hjelpeteksten til Fakturering, Registrering, Faktura.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"