Mine områder
Hjelp

Timer i SpeedyCraft

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

I mai i år hadde vi noen tilfeller hvor det ble skrevet inn 7,5 timer i SC, men etter synkronisering viste SC 750 timer i stedenfor 7,5. Det var allikevel riktig i VC.

Jeg var i kontakt med Devinco hvor jeg ble fortalt at dette var et kjent problem og at det skyldes Visma. Da Visma "fjernet" kommaet etter at time ble sendt tilbake til SC igjen.

De mente problemet var løst og at vi skulle oppgradere både SC og Visma. Det har vi nå gjort. Vi har SC versjon 3.0.0.41 og VC 5.31.07.

Men problemmet har aldri vært så stort som nå...Da jeg meldte problemet første gang hadde vi sett det i 2 tilfeller. Nå (etter oppgraderingene) gjelder det langt flere brukere og flere tilfeller på hver bruker.

Kjenner dere til dette og når blir det rettet?

 

Cathrine

 

10 SVAR 10
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Da har jeg fått informasjon om at dette er løst til versjon 5.40.00.  

Versjonen legges ut i løpet av dagen. 

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Har det skjedd noe i denne saken?

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Saken er sendt utviklingsavdelingen og du hører fra meg så fort jeg vet noe vedr. saken.

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

Ang. materiell sjkker vi opp litt internt for å se om det er linjene som gjør at meteriellet ikke kommer inn/kommer inn feil

Men vi har fortsatt kommafeil på timeføringen. Vi oppgraderte til 5.31.08 søndag og akkurat nå kom en kollega og hadde fått feil i SC.

Han førte timene i VC under timeregistrering, da han synkroniserte sin SC kom ALLE timene inn uten komma. (det er fortsatt riktig i VC)

 

Hva er fremdriften på dette? Når forventes det at dette er i orden?

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Ok, har du kontaktet Devinco? Hør om de kan endre for deg så det blir riktig i SC.

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

Det har vært to tilfeller ang. materiell med kommafeil. Mulig det er tilfeldig.

Men det er fortsatt komma feil på timene selv om vi nå skal ha rett prog. fil....

Cathrine

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen Cathrine!

Kommafeil på materiell på SpeedyCraft har vi ikke hørt fra andre.  Er dette et engangstilfelle?

Denne er riktig i VC, men feil antall i SpeedyCraft.  Du kanevnt. kontakte Devinco for å høre om de har noen mulighet for å endre dette for deg der.

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Nå har jeg også sett et tilfelle av kommafeil i materiell. Varen er lagt inn(den ansatte mener den er kommet inn via autofakt) med 25 meter og dette ligger også i Visma, mens SC viser 2500 meter.........

Denne får jeg ikke rette på samme måte som med timer, med skift F4. Hvordan kan jeg rette dette?

Har dere fått flere tilbakemeldinger på at det også er kommafeil i materiell fra andre?

Cathrine

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei igjen

Jeg ha nå fått flere tilbakemeldinger fra mine kollegaer at det fortsatt er et problem med denne kommafeilen.

Tilbakemeldingen jeg får nå er at det er riktig etter synkronisering, men kanskje 2 dager etterpå blir"gamle" timer feil.

Altså er timene riktige ved flere synkroniseringer, men så plutselig blir det feil......

 

Er det fortsatt feil?

Cathrine

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei Cathrine!

Vi snakket sammen på telefonen og det viste seg at det lå feil program i versjon 5.31.07.

O61005.acu (:\contracting\prog) skal ha dato 29.05.15, legger det ved her hvis andre også opplever dette problemet.  Hvis du går inn på spørring-timer på ordren og dobbelklikker på timene så du kommer ned på detaljer, kan du taste shift+F4 så overfører du timene på nytt til SC og antallet blir også riktig der.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"