Mine områder
Hjelp
William Puntervold
CONTRIBUTOR ***

Automatisk godkjenning

av William Puntervold

Jeg registrerer at stadig flere fakturasystemer får funksjoner for automatisk godkjenning/ forhåndsgodkjenning av faktura. 

F.eks. godkjenne at faktura på abonnement kan være i størrelsesorden x kr +- y% og innenfor forhåndsdefinert tidsintervall kan godkjennes og konteres automatisk når den kommer til systemet. 
Mange av fakturaene som kommer inn i systemet er repeterende og med faste beløp, så en slik forhåndsgodkjenning ville "automatisere" og effektivisere en god del på flyten. 

Er dette noe som vurderes å få inn i Document center, eventuelt approval? 

Kanskje finnes det en slik funksjonalitet allerede som jeg har oversett? 

3 SVAR 3
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av amundsf

Tenker at noe av det viktigste ved en slik funksjon er frekvens - hvor ofte skal fakturaen komme. Månedlig, kvartalsvis osv. 

 

Hvis kortere tid siden forrige faktura enn definert frekvens bør ikke fakturaen autogodkjennes.

 

Uten slik kontroll tror jeg ikke vi ville turt å benytte funksjonen. Hjelper jo ikke om fakturabeløpet er innenfor hvis perioden allerede er fakturert. 

Remi Øvstebø
CHAMPION *

av Remi Øvstebø (Oppdatert ‎09-03-2020 09:01 av Remi Øvstebø )

Hadde vært kjempebra. 

 

Innspill til en slik funksjon: 

  • Gi Administrator mulighet for å sette maks tidsintervall brukerne skal få lov å angi på en slik godkjenning
  • Oversiktsbilde over alle definerte regler i klienten. 
William Puntervold
CONTRIBUTOR ***

av William Puntervold

Slenger meg på denne. Vi vurderer å endre fra Visma Business til Visma.net og vi ønsker informasjon på om Forhåndsgodkjenning av abonnementsfaktura er mulig enten i .net eller i document center?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"