Mine områder
Hjelp
Henrik Søe Jensen
CHAMPION *

VDC - Under systemindstillinger - Automatisk opdatering af leverandørtransaktioner (splittet bundt)

av Henrik Søe Jensen

Er der nogle der kan fortælle mig lidt om følgende som er muligt i nyere version:

 

Mulig opsætning under systemindstillinger:

Automatisk opdatering af leverandørtransaktioner (splittet bundt)

 

Evt. kunne det være relevant med en video som viser hvad det betyder.

 

Evt. det samme med funktionen

Split omkostninger og leverandør på hver sin linje - hvad giver det af fordele.

 

 

3 SVAR 3
Henrik Søe Jensen
CHAMPION *

av Henrik Søe Jensen (Oppdatert ‎31-10-2021 10:43 av Henrik Søe Jensen )

Hej Svein
Lige et opfølgende spørgsmål:
Er der nogle metoder i Visma Document Center hvor man kan få fakturaen fra VDC over i Visma Business selv om en faktura ikke er godkendt og hvor betalingsprioritet i Visma Business ændrer sig automatisk når fakturaer efterfølgende bliver godkendt? Måske en af ovenstående metoder er det vi skal bruge?
Det skal selvfølgelig fremgå tydeligt af betalingsprioritet i Visma Business at den endnu ikke er godkendt til betaling.
Vi har ofte fakturaer hængende men skal på trods af det have udgiften medtaget i vores bogholderi (Visma Business) af hensyn til moms og perioderegnskab.
Når fakturaen godkendes i VDC vil det være nødvendigt at der også sker en opdatering i Visma Business så det kan ses at den nu er klar til betaling/godkendt.
Vi bruger ConvertX og Visma Payment til udlæsning af fil vedrørende betaling og herefter indlæsning i vores bank.
Jeg håber du kan komme med at godt og uddybende svar 🙂  

av Svein Holanger

Automatisk opdatering af leverandørtransaktioner (splittet bundt)

Dette brukes av kunder som ønsker å gjøre bokføringen i Visma Business, gjerne på et senere tidspunkt, f. eks ved periodeslutt. De skrur da på full automatikk i Document Center, slik at den går direkte til godkjenner og deretter direkte inn i Business når den er godkjent. Business kan så automatisk lage et betalingsforslag og sende den til betaling (AutoPay) og fakturaen kan betales før den er bokført. Kostnaden blir da bokført mot en midlertidig konto (interim), inntil man gjør endelig bokføring. Blir brukt av regnskapskontorer mot små kunder som ønsker at regnskapsfører kun skal gå inn og gjøre sitt arbeid en gang i perioden (kan være en gang i året). Du kan lese om dette i Release Notes for Document Center versjon 14.10.

  

Split omkostninger og leverandør på hver sin linje - hvad giver det af fordele.

Dette er for de som ønsker å bokføre leverandør og kostnad på hver sin linje (uten linjetolkning). Dette brukes blant annet av svenske kunder som bruker pre-registrering/ankomst-registrering.

I tillegg kan det i versjon 16.0 og 16.01 brukes sammen med bokføringsreglene i Business. Det krever at du har bokføring av leverandør og kostnader på forskjellige linjer, enten ved å skru på linjetolkning eller bruke denne innstillingen. I versjon 16.10 kan man bruke bokføringsreglene også når hele bokføringen ligger på en linje.

Henrik Søe Jensen
CHAMPION *

av Henrik Søe Jensen

Hej Svein

Tak for nogle gode svar. Jeg har et opfølgende spørgsmål til Automatisk opdatering af leverandørtransaktioner (splittet bundt)

Kan du beskrive lidt mere omkring hvordan betaling foregår? Bliver fakturaer først betalt når den af godkendt i VDC?

Vi udlæser fil med ConvertX som indlæses i bank, men kun de fakturaer som er godkendt til betaling.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"