Mine områder
Hjelp
Remi Øvstebø
CHAMPION *

Visma Autoimport - Oppsett av importmappe?

av Remi Øvstebø

Følgende brukertips beskriver at en skal kunne angi en mappe som Visma poller og henter PDF-fakturaer fra automatisk: 

https://community.visma.com/no/software/produkter/Tilleggsprodukter/Visma-Dokumentsenter/brukertips/Autoimport-av-dokumenter/ 

Jeg har gått gjennom Systempreferanser og alle andre innstillinger jeg finner i VDC og klarer virkelig ikke finne en plass å angi en slik mappe 😞 

Brukerdokumentasjonen under hjelp er dessverre mye hjelp på dette. 

Vi kjører versjon 11.01 av VDC. Vi har AutoInvoice aktivert, det brukes til inn/utgående EHF-fakturaer. Sperrer Autoinvoice for bruk av Autoimport? 

 

Tanken min er at både scanner og Exchange (epost) skal sende fakturaer direkte til en nettverksmappe som Document Center henter fakturaer fra automatisk. 

5 SVAR 5
Remi Øvstebø
CHAMPION *

av Remi Øvstebø

Hjelpe meg.. må få sjekket synet, jeg fant filstien, takk skal dere ha! 🙂 

Godt å høre den tar .tiff også, er det vi og bruker på scan. I brukerdokumentasjonen stod det bare PDF. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Import av pdf ved autoimport fungerer hos oss. Vi har versjon 11.01.0

Thomas Hanesand
CONTRIBUTOR **

av Thomas Hanesand

Det er i VDC et felt i Systempreferanser under fanen Systemkonfigurasjon (krever administrator rettigheter) som heter Auto Import område.

Her kan du definere filsti til ønsket importmappe. Under denne stien vil det bli autogenerert mapper for alle klienter du har registrert i Visma Global.  Her fra auto importerer VDC fakturaer som ligger. (Det virker som den ikke importerer PDF dokumenter dog (ihvertfall ikke når jeg testet på VDC 11.01.2) men den importerer .tiff som vi scanner til hos oss)

 

 

 

 

Remi Øvstebø
CHAMPION *

av Remi Øvstebø

Glemte å nevne at vi kjører Visma Global. 

Det er ingen mapper på serveren som heter Autoinvoice, videre så står det at det uansett skal være mulig å egendefinere mappen.. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Mener dette er standard for Visma Business:

\visma\Business\Import\ "firma"

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"