Mine områder
Hjelp
Heidi Mathisen1
CONTRIBUTOR ***

Fakturagrunnlag

av Heidi Mathisen1

Hei,

Noen få av våre kunder ønsker samlefaktura en gang pr mnd og de ordrene skal legges til fakturagrunnlag etter de er pakket og sendt.

Disse har vi laget en fargekode på slik at det skal være enklere å huske for de som pakker.

Men når det er travelt, hender det at det blir glemt og kunden blir fakturert med det samme.

Det blir mye frem og tilbake med kreditnotaer osv

Er det noe annet lurt vi kan gjøre for at de som pakker varer skal huske dette?

Et slags "pop up" vindu eller noe lignende som dukker opp?

 

 

3 SVAR 3
SitterIT
CONTRIBUTOR ***

av SitterIT

Hei,

 

man kan f.eks. legge opp et nytt felt på kunde hvor man enten skriver "Husk samlingsfakturering" eller om man har det som et kryss. Så kan man sette opp at dette feltet skal følge med over til ordre når man legger en ny ordre. 

 

Man kan da også fargesette i ordreskjermbilde dette "informasjons-feltet" så det blir tydlig. 

 

En annen variant er at få laget en addon til Global som legger til denne funksjonaliteten. Da kanskje man fortsatt har en kryssrute på kunden for dette, eller om man går på hvilken behandligsprofil kunden har. Så når man da henter opp en ordre for de kundene som har samlingsfakturering satt, så vil addonen skrive ut en melding til bruker i form av en popup. 

 

Så man har flere tenkbare løsninger på dette.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

På kunde korte har du et Info felt til høyre for kunde navnet. 

Den informasjonen du skriver der komme opp i en popup boks hver gang du åpner ordre på den kunden. 

Der kan man jo skrive inn Husk  "Husk samlingsfakturering".

Heidi Mathisen1
CONTRIBUTOR ***

av Heidi Mathisen1

Hei, det feltet hadde jeg "glemt".

Vi prøver:)

Takk:)

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"