Mine områder
Hjelp
Bente Morland
CONTRIBUTOR ***

Innkjøpsstatisikk tall kommer ikke frem

av Bente Morland

Forsøker å ta ut en innkjøpsstatistikk kjøp fra leverandører 2016 via Statis-ticker. Jeg får bare nuller og ingen leverandører med i statistikken. Jeg velger Rapporttype innkjøp og leverandører, basert på svar fra Heidi febr. 2016, men det kommer ingen ting frem.

Gjør jeg tilsvarende for å få frem en salgsstatistikk, så får jeg frem kunder og beløp.

Hva gjør jeg feil her?

Kan noen hjelpe meg med en fremgangsmåte for å ta ut dette?

 

 

3 SVAR 3
Bente Morland
CONTRIBUTOR ***

av Bente Morland

Hei,

har nok ikke brukt innkjøpsmondulen, men ført innhgående bilag direkte i regnskapet.

Er det en annen rapport hvor jeg kan få ut oversikt over totale kjøp hos våre leverandører?

 

Hilsen Bente

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,
Det er en del som ikke benytter modulen for bestilling/innkjøp eller fakturering  og som
ønsker oversikt over uttak fra leverandører eller kunde.

I dette eksempelet skal vi vise hvordan du får oversikt over uttak fra leverandører.


For å få frem denne oversikten kan man benytte Saldoticker.
Velg leverandørreskontro under systemrapporter (øverst til venstre). Hent verdier.
Under saldofeltet velger du årets bevegelse. Deretter gjør du utvalg på bilagsart, ved å klikke på
utvalgstrakta. Gjør utvalg på bilagsart for  inngående faktura og kreditnota.

Oppdater aktiv tabell:

Nå vil du få frem en oversikt som viser sum uttak pr. leverandør. Det er mulig å dobbelklikke i tallene slik at du får frem grunnlaget. Her kan du drille deg helt ned til bokføring. Dersom du benytter dokumentsenter, vil du også se bilde av bilaget.

For å få tilsvarende rapport på kunder velger du kundereskontro og gjør utvalg for bilagsart for utgående faktura og kreditnota.

 

Aina Vedvik
PARTNER

av Aina Vedvik

Hei

Denne listen viser kun innkjøp som er kjøpt inn via innkjøpsmodulen, ikke bilag som er ført direkte i regnskapet. Du må også ha brukt modulen ihht hensikten, dvs at varene må ha blitt mottatt her via varemottak. Jeg ønsker å presisere dette da jeg vet noen bruker modulen på litt andre måter.

Hvis du benytter bestilling i Global ville jeg sett litt på tidsintervallet om dette er feil. Eventuelt prøv deg litt fram med ulike avhukinger og ulike rapportkolonner. Ofte greit å starte med standard rapportkolonner i tilfelle det er noe feil på disse.

Mvh

Aina

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"