Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Oppdatere utpriser

av Anonymous

Er det mulig å oppdatere utpriser i Global etter hovedgruppe eller på annen måte velge ut hvilke priser man skal oppdatere?

3 SVAR 3
Ørjan Myhr
PARTNER

av Ørjan Myhr

Hei igjen, du må angi filter/utvalg før du trykker start. Så får du opp en dialog med hvilke endringer du gjør, i det du trykker lagre starter rutinen. Se bilde

Mvh Ørjan Myhr, Proplan AS Stavanger
Mobil 98260908
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tusen takk for svar 🙂

Jeg går inn på satsvise rutiner/grunndata/oppdater priser - legger inn hva jeg vil oppdatere, men hva skjer når jeg trykker "lagre" - starter den prossessen med en gang eller får jeg flere valg om hvilke hovedgrupper, leverandører etc. som skal oppdateres?

Ørjan Myhr
PARTNER

av Ørjan Myhr

Det er det. Det finnes feks en rutine under satsvise rutiner for å justere priser. Du gjør et utvalg på vanlig måte som i resten av Global og kjører rutinen. OBS, ikke sikkert rutinen passer din prisoppdatering? Du kan justere opp en % - sats der feks. Du kan også gi tabell modus på artikkelregisteret. Via tabell oppsettet kan du ha fremme både feltene for hovedgruppe og utpris. Søk opp gruppen din og endre direkte i tabellen. Trykk f2 i cellen for å aktivere redigering, evt høyrklikk og sett hele raden i endringsmodus. 

 

Ellers finnes det alternativer for å oppdatere priser via excel integrasjoner, eller fil import. Eks kan man eksportere en hovedgruppe ut til en fil, åpne den i excel, bruke exce til å justere med prosentsats, gå over og fikse til "fine" priser, lagre filen som csv og importere igjen til Visma Global. 

Mvh Ørjan Myhr, Proplan AS Stavanger
Mobil 98260908
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"