Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ordreimport .csv fra nettbutikk

av Anonymous
Hei,
Er det mulig og få global til å opprette kunde ved .csv ordre import?
 
Importerer i dag ordrer fra nettbutikk til global men er fryktelig tungvint og først måtte opprette kunde manuelt og videre kjøre ordreimport.
 
Noen som har en god løsning på dette?
1 SVAR 1

av Geir Rune Teigen

Hei.
Det er dessverre ingen måte du kan kombinere ordreimport og kundeopprettelse.

Det nærmeste er å lage en egen kundeimport (Verktøy -> Administrator rutiner -> Import -> Import av CSV Fil)

Du kan lage egne ferdige importmuligheter som letter knytningen mellom csv-fil og tabellfelter, slik at kunder relativt enkelt kan importeres (men ikke automatisk).

 

Ut over det blir vanlige integrasjoner som bruker API en god løsning. Det er flere leverandører på markedet. Det er også mulig å programmere sin egen hvis man har interesse i programmering.
Som du sikkert vet er Visma Global API en egen lisens. Den ligger til grunn for de integrasjoner jeg kommer på i farta.
Man kan også (i hvert fall teoretisk sett) opprette kunder og ordre via SQL, men det vil jeg ikke råde noen til å forsøke. Visma Global har mye automatikk som man ikke fanger opp ved SQL update/insert.


Håper du finner en løsning.
Oppdater gjerne denne tråden når du bestemmer deg for noe, det kan være av interesse for andre som leser 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"