Mine områder
Hjelp
Rune Bjerk
CONTRIBUTOR *

SDK for intern bruk

av Rune Bjerk

Hei!

Jeg har tidligere vært i kontakt med min forhandler av VG angående SDK, men fikk da bakoversjokk over prisen for denne løsningen. Jeg antar at prisen er slik fordi SDK-en var/er tiltenkt utviklere som skal videreselge løsningen som en 3.partsløsning og dermed tjene penger på dette.

 

Jeg er på den andre siden interessert i en SDK for utvikling av integrasjoner mot min egen VG og har ingen intensjon om salg til andre. Jeg har jobbet i 6 år med integrasjoner før jeg begynnte i en trevarebedrift og synes derfor det er surt å måtte betale et firma sykt masse penger for å gjøre integrasjoner mot egen VG.

 

Spørsmålet mitt er derfor om det har blitt tenkt på en slik begrenset versjon eller om dette er første gang en slik forespørsel har kommet frem?

 

Er det noen andre som har spurt før eller som kjenner svaret her?

 

Mvh Rune Bjerk

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi hadde samme problem og løste det selv ved å jobbe direkte mot databasen i stedet. Så vidt meg bekjent tilhører opphavsretten til de data vi lagrer oss selv.

Dette er ikke generelt en anbefaling. Jeg vil med vår forhandler i ryggen si at dette er sterkt frarådet. Ble advart om risiko for korrupte data.

Vil selv påpeke at databasen er høvelig kompleks (rotete) med blant annet doble tabeller for samme data.

Mvh Runar Ingebrigtsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"