Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Varsel på kunder?

av Anonymous

Hei!

 

Jeg skulle ønske, og håper det finnes en mulighet til å aktivere varsling på kunder. Altså lignende varsel man får om man oppretter ny ordre på kunde som har forfalte, ubetalte fakturaer.

 

Kan man aktivere varsel når man feks. finner opp en kunde under kontoforespørsel eller feks. når man skal lage en ordre, uten at kunden har utestående. Feks. "Denne kunden har dårlig soliditet"?

 

Takk for hjelpen!

6 SVAR 6
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Å, genialt! Tusen takk for hjelpen! Dette visste jeg ikke, men det er jo en god hjelp til mange andre ting også! Har aldri forstått hva det fargehjulet er til, jeg!

Takk igjen!

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei
så flott at det kunne være til hjelp. Jeg legger farvekodene i grunndata kunde-skift tabell. Sett inn kundenr og marker linjen. Trykk på farvehjulet (ikonet rund sirkel m/farve grønn,blå,rød)og velg hvilken farve du vil ha, 6 alternativer

Håper du finner det

Mvh
Ellen

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det hørtes ut som et system jeg absolutt kan ha nytte av!

Men tilgi min uvitenhet: Hvordan oppretter man slike fargekoder? Jeg har søkt på hjelp, og kikket på kundekort, men finner ikke ut av det.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Jeg har laget tre farvekoder RØD -kunde sperret for salg

                                          Gul- forskuddbetale

                                          GRØNN - vær obs, har betalings problemer

Disse farvekoder er innarbeidet hos selgerene slik at det ikke selges på kunder vi er usikre på. Skulle det glippe stopper lageret dem ved pakking, gjelder da spesielt GULT 

Jeg bruker også å sperre kunde på kredittgrensesperring på grunndata, når jeg har problemer med innbetalingen.

Dette fungerer veldig bra hos oss. 

Ørjan Myhr
PARTNER

av Ørjan Myhr

Hei!

To forslag; 1. bruk av fargekoder. Hvis du setter en kunde rød så vil bakgrunnen på navnet blir rødt når man søker den opp. Det vil den også være i ordrevinduet etter at du har valgt kunden. De ansatte må da ha blitt opplært til å vite hva dette betyr og feks sjekke notatet på kunden for mer informasjon om hva som skal gjøres.

2. Bruk av kreditgrense. Du kan sette kreditgrensen til 0 på kunden. Global stopper deg da slik du beskriver med kunder som har forfalte, ubetalte fakturaer. Kreditgrensen må heves for at du skal kunne selge til kunden. Du kan også si at dette ikke skal gjelde på kontantsalg hvis du har det. 

Mvh Ørjan Myhr, Proplan AS Stavanger
Mobil 98260908
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Da tenker jeg et pop up varsel, og ikke den gule lappen som man også kan benytte

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"