Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Elektroniske skattekort

av Anonymous

Hei

Ønsker muligheten til å definere om jeg skal hente inn skattekort for

1) kun nyansatte

2) kun de som har endret skattekort

3) nyansatte og de som har endret skattekort

Grunnen er at jeg har ca 500-600 personer som er frilansansatte og dersom jeg ikke kan definere at jeg kun ønsker oppdatering mht nyansatte og de som har endret skattekort, får jeg hele smala. Resultatet er at jeg risikerer å få 500-600 henvendelser med spørsmål om hvorfor jeg har hentet skattekortet deres. Erfaringen er også at siden vi har så mange som jobber på frilansbasis betyr det at vi må hente ned skattekort hver måned. Har allerede opplevet dette en del slike henvendelser, noe som tar ekstremt mye tid å svare på, derfor frister det ikke til gjentagelse hver måned. Har også prøvd å definere disse som grensegjengere, da de har muligheten til å tjene 6000 (vi er en frivillig organisasjon) uten å skatte, men når de da overgår grensen blir det automatisk 10% skatt uansett hvor mye de skal ha. Så det er ikke en løsning.


Ber derfor om at Visma lager mulighet til at man kan velge hvilke gruppe man skal hente ned skattekort for. Denne muligheten finnes i andre lønnssystemer, så det burde også være mulig i Visma lønn.


Ber om en tilbakemelding på hva Visma vil gjøre her.

 

Mvh

Miren Aguirre

4 SVAR 4

av Helga Marie Auran

Hei,

Vi har nå døpt om navnene på forumene på Visma Contracting til "Contracting Lønn" osv. så blir det enklere å unngå misforståelser:)

Innlegget ditt er flyttet til Visma Lønn nå, så dine spørsmål blir vist for andre i Visma Lønn forumet.


Kind regards,
Helga
Give a 'like' if you found this useful or/& 'accept the solution ' if it was the answer to your question. This helps others in the Community! 🙂
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Du har lagt inn ditt innlegg under Vismas system for håndverkere: Visma Contracting.
Dere har ikke dette systemet.

Dere må konakte deres forhandler Amesto Solutions AS

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

 

Jeg har ikke muligheten til å velge, så det jeg etterlyser er denne muligheten, slik man kan i flere andre lønnsprogram.

 

Miren

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hvis du velger "Skattekort for endringer og nyansatte" burde du jo kun få disse.
Mener du at du også får skattekort for de som ikke har noen endringer?

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"