Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Endring av timesats

av Anonymous

Hei, I forbindelse med mellomoppgjøret mellom LO og NHO skal våre ansatte ha en økning på kr. 2,25 pr. time. Er det noen som har tips for å gjøre dette enklest mulig så hadde det vært fint 🙂 Tusen takk på forhånd. 

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det enkleste er å bruke Lønnsjustering (Excel). Det finner du under Rutiner - Registrering - Lønnsjustering (Excel). Sjekk innstillingene. Så henter du ansatte. Legg inn lønnsjustering i kr (sum pr. år), trykk så på Juster lønn med beløp. Sjekk at årslønn da blir rett. For å få det inn i lønn så trykker du på Oppdater lønnsopplysninger. Når det er ferdig trykker du på Generer faste transaksjoner. Da er lønna endra på alle ansatte.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Evy, problemet mitt er at våre ansatte har lønn som er timesbasert og har variable timer hver måned. De har av denne grunn ikke fast årslønn. Ingun 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Våre operatører har heller ikke fast årslønn, bare timelønn. Men selv om de har timelønn så ligger vel alle inne med en årslønn og passiv månedslønn, gjør de ikke det da? Da jeg la inn kr. 4.387,50 (for 1950 timer) så blir timelønna justert opp med 2,25. Og det er den som blir brukt opp mot arbeidde timer som kommer fra timeregistreringen.

av Morten A. Karlsen

Ingun Vetvik forslag er det samme som Visma anbefaler, at også timelønnede registreres med en årslønn. Dette gjør det da mulig å bruke lønnsjusteringsarket . Men Ingun det at du setter månedslønn passiv er kanskje ikke beste løsning. Vi anbefaler at du heller fjerner avhukingen for fastlønn når du får opp dialogen for faste transaksjoner. Da har du kun reelle faste transaksjoner og ikke mange unødvendige der. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tusen takk til Evy og Morten. Dette virket supert og jeg har justert alle timesatser 🙂 Ha en fin dag. Ingun

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"