Mine områder
Hjelp
Christine Stryken
CHAMPION *

Endring i ansettelsesforhold

av Christine Stryken

En av våre ansatte gikk fra å være ansatt i engasjement til å bli fast ansatt 01.01.2017. Dette er ikke endret i Visma Lønn. Er det noe problem å gjøre det nå? Må jeg sende inn endringsmeldinger til a-ordningen for januar og februar?

7 SVAR 7
Christine Stryken
CHAMPION *

av Christine Stryken

Ja, det var jo kjempeenkelt. 🙂

 

Lisa Heie
CONTRIBUTOR ***

av Lisa Heie

Fikk du det til?

Christine Stryken
CHAMPION *

av Christine Stryken

Supert, tusen takk for hjelpen 🙂

Lisa Heie
CONTRIBUTOR ***

av Lisa Heie

Du bør ikke opprette et nytt arbeidsforhold, for da blir det konflikt i forhold til at du oppretter et nytt arbeidsforhold med et personnummer som allerede er innrapportert på A-meldingen.

Det går fint å bare oppdatere ansattforholdet på den ansatte, og sende inn "Kun ansattinfo". Dette gjør du via samme sted hvor du normalt genererer A-melding:

Rapportering - Utskrifter - Altinn - A melding (A02).

Huk av for "Kun ansattopplysninger" øverst i bildet, og sjekk tilbakemeldingen etterpå om det funker.

Christine Stryken
CHAMPION *

av Christine Stryken

Det er det jeg lurer på, om det er så enkelt? Må jeg lage et nytt ansattforhold? Hvordan sender jeg kun Ansattinfo til altinn?

Godkjent løsning
Lisa Heie
CONTRIBUTOR ***

av Lisa Heie

Er det ikke bare å registrere dette i Visma Lønn da, og så sender du over 'Ansattinfo' for januar og februar. Tror ikke du trenger å sende full A-melding for disse to månedene. Det er jo bare å prøve, og se hvilken tilbakemelding du evt. får fra Altinn.

Christine Stryken
CHAMPION *

av Christine Stryken

Er det ingen som vet?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"