Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Forskuttering av sykepenger

av Anonymous

Vi startet i sommer med forskuttering av sykepenger utover de 16 arbeidsgiverdagene.

Hvordan skal dette føres slik at det blir beregnet riktig mhht feriepenger?

Det skal jo beregnes kun av de første 48 dagene, så må jeg endre lønnsart etter dette?

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg hadde ført lønn for 4 mndr på feil lønnsart. Korrigerte fra lønnsart 603 (syk sykemelding) til lønnsart 95 (sykelønn uten feriepenger) Da ble feriepengegrunnlaget redusert.

Husk at i tillegg til 48 sykepengedager kommer arbeidsgiverperiode på 16 dager, altså totalt 64 dager hvor det genereres feriepneger.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Fint det ordnet seg da 🙂

Er det kanskje lurt å tekste all sykelønn med første sykedato i tekstfeltet kanskje? så det bli lettere å nøste opp dersom det er behov? Jeg spør siden jeg antar det ikek er noen automatikk i dette. Ikke bruker vi fraværsmodulen i Visma Lønn lenger heller etter at vi skaffet Simployer.

 

Kate

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg prøvde å se om det gikk å legge en tidsbegrensning på art 603 slik at denne ikke han benyttes på en ansatt etter 16 +48 dager. Fant ingen metode for dette. Noen andre som vet om det er mulig? Å legge inn tekst er jo også en god ide for å holde oversikt.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Dette var jeg ikke klar over, håper noen tar seg tid å svare.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, fikk du noe svar på dette? Vi er i akkurat samme situasjon nå og jeg lurer jo på det samme 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"