Mine områder
Hjelp
Dag-Eirik Lannem
CONTRIBUTOR **

No schema definition found

av Dag-Eirik Lannem

Jeg har forsøkt å bestille nye elektroniske skattekort via Utskrift - Skattekort (RF1211), men får en feilmelding: "No schema definition found". Hva skyldes dette? 

8 SVAR 8
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Dessverre ser det ikke ut til at det er noen andre medlemmer i Community som vet svaret på spørsmålet ditt.

Hvis noen av dere som er medlem her i Community vet svaret så må dere mer enn gjerne hjelpe hverandre og legge inn svar.

 Vi ønsker selvfølgelig at du skal finne ut av utfordringen din. Skulle du ønske

support må du gjerne ta kontakt med din forhandler eller oss på Visma Support. Savner du kontaktinformasjon til din forhandler, ta kontakt på kundesenteret@visma.no

Mvh Boontharika

 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg får "No schema definition" ved innsending av LT oppgaver. Har lagt inn VL 7.80 og patch 7.805.

Dette skjedde etter innkopiering av data.

Har prøvd å installere patch 7.805 på nytt.

Forslag til løsning?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,
Dessverre ser det ikke ut til at det er noen andre medlemmer i Community som vet svaret på spørsmålet ditt.
Hvis noen av dere som er medlem her i Community vet svaret så må dere mer enn gjerne hjelpe hverandre og legge inn svar.

Vi ønsker selvfølgelig at du skal finne ut av utfordringen din. Skulle du ønske
support må du gjerne ta kontakt med din forhandler eller oss på Visma Support. Savner du kontaktinformasjon til din forhandler, ta kontakt på kundesenteret@visma.no

Mvh Anniken

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg hadde også samme problem, avstillerte patche, og logget meg inn på lønn som adminstrator, kjørte patchen på nytt. Og fulgte prosedyren, i neste vindu skal du bare trykke Extract. Fremdeles er patchen ikke å se i lønn. Men patchen har lagt seg i egen katalog under lønn. Hva er da gjort feil?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg hadde samme problem. Window Control panel viste at Visma Lønn Patch 7.80.5 var installert, men omsiden i Virma lønn viste 7.80. Min løsning var å avinstallere patchen og deretter installere på nytt, og da innlogget som administrator. Det var ikke nok å kjøre installasjon som "Run as administrator".

Dag-Eirik Lannem
CONTRIBUTOR **

av Dag-Eirik Lannem

Jeg har installert patch 7.80.5 på server (trodde jeg), men når jeg starter VL på serveren, kommer det fortsatt ikke opp annet enn patch 7.80.0 når jeg går inn på "Om Visma Lønn". Betyr dette at patch'en ikke er installert, eller vises ikke rett nummer?

Dag-Eirik Lannem
CONTRIBUTOR **

av Dag-Eirik Lannem

Trodde det var gjort, men skal prøve igjen.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Du må legge inn versjon 7.80 og patch 7.80.5. 

Mvh Anniken

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"