Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Terminoppgaver og reskontro

av Anonymous

Mitt ønske er å kunne remittere skatt og arbeidsgiveravgift via reskontro i Visma Global når terminoppgavene er kjørt.  Ingen sender vel inn manuelle betalingsoppdrag til banken lenger.  Når Beløp, KID nr, fra-konto og til-konto allerede ligger på banklistene burde det vært en smal sak å få disse inn i remitteringsrutinen.  Noen som har en løsning?

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Skriv ut bankbilagene i PDF, importer i Doc.senter, tolk og før som inngående faktura (obs: KIDen medtar som regel også med "ørene" i tillegg, dvs. KIDen får to nuller for mye). Kan remitteres da som andre inngående fakturaer, dog fra bedriftens ordinære bankkonto. Bruk "fast" skattetrekkskonto. NB: Dette fungerer også med "betalingsinfoen" ang. mva.

av Morten A. Karlsen

Hei. Du er ikke den første som ønsker dette. Hvorfor dette ikke finnes i Visma Lønn pr. idag er når vi planla å implementere dette, så viste det seg at bankene ikke tillot remitteringsavtale med uttak av skattetrekkskontoen. Og når det da ikke er mulig å remittere skattetrekket er vi bare "halvveis". Derfor er dette ikke implementert. Hvis / når  bankene har gjort endringer rundt mulighet for å ha remitteringsavtale mot skattetrekkskontoen vil vi prioritere implementering.

mvh Morten A.Karlsen

PLC lønn & HR

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"