for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Mitt ønske er å kunne remittere skatt og arbeidsgiveravgift via reskontro i Visma Global når terminoppgavene er kjørt. Ingen sender vel inn manuelle betalingsoppdrag til banken lenger. Når Beløp, KID nr, fra-konto og til-konto allerede ligger på banklistene burde det vært en smal sak å få disse inn i remitteringsrutinen. Noen som har en løsning?
Skriv ut bankbilagene i PDF, importer i Doc.senter, tolk og før som inngående faktura (obs: KIDen medtar som regel også med "ørene" i tillegg, dvs. KIDen får to nuller for mye). Kan remitteres da som andre inngående fakturaer, dog fra bedriftens ordinære bankkonto. Bruk "fast" skattetrekkskonto. NB: Dette fungerer også med "betalingsinfoen" ang. mva.
Hei. Du er ikke den første som ønsker dette. Hvorfor dette ikke finnes i Visma Lønn pr. idag er når vi planla å implementere dette, så viste det seg at bankene ikke tillot remitteringsavtale med uttak av skattetrekkskontoen. Og når det da ikke er mulig å remittere skattetrekket er vi bare "halvveis". Derfor er dette ikke implementert. Hvis / når bankene har gjort endringer rundt mulighet for å ha remitteringsavtale mot skattetrekkskontoen vil vi prioritere implementering.
mvh Morten A.Karlsen
PLC lønn & HR
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.