Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Test A-melding

av Anonymous

Jeg sendte inn en test på a-melding for aug. 2014. Må jeg vente med test til jeg har kjørt lønn i versjon 9 før jeg sender inn test?

Jeg fikk ugyldig filformat. Avvik?<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="true"?>
-<melding xmlns="urn:ske:fastsetting:innsamling:a-meldingen-tilbakemelding:v2_0">-<Mottak>-<innsender><norskIdentifikator>943885397</norskIdentifikator></innsender>-<mottattLeveranse><altinnReferanse>AR79284010</altinnReferanse><tidsstempelFraAltinn>2014-10-08T10:07:00.147+02:00</tidsstempelFraAltinn><mottakstatus>avvist</mottakstatus>-<avvik><id>MAGNET-000002</id><navn>Innsendt A-melding har ugyldig filformat.</navn><alvorlighetsgrad>avvisning</alvorlighetsgrad><detaljer>Type: error linje: 1 kolonne: 550 feilmelding: cvc-complex-type.2.4.a: Invalid content was found starting with element 'spraakForTilbakemelding'. One of '{"urn:ske:fastsetting:innsamling:a-meldingen:v1_2":oppgave}' is expected.</detaljer></avvik></mottattLeveranse></Mottak></melding>

 

Med hilsen Liv Elise

10 SVAR 10
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Nå har jeg testet på periode 10, og da gikk det fint. Lønn for oktober har jeg kjørt etter at jeg la inn versjon 9. Ser ut som det fungerer flott da.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det blir avvist enda en gang.

Liv

Dagny Askevold
CONTRIBUTOR ***

av Dagny Askevold

Noen som vet hvilket a-meldingsnummer jeg skal benytte for sykelønn?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har nå sendt inn på nytt, og da null stilte jeg forrige innsending. Har gått igjennom lønnartene å sett at der er rett a-mld. nr. Kjørt den rapporten som Unni Isaksen skriver øverst. Så nå venter jeg på nytt svar fra Altinn i morgen.

 

Monica Andreassen1
CONTRIBUTOR ***

av Monica Andreassen1

Jeg fulgte denne instruksen da jeg sendte inn testen. Tror jeg må søke hjelp ett eller annet sted.

Godkjent løsning
Unni Isaksen
CONTRIBUTOR ***

av Unni Isaksen

På jakt etter noe annet fant jeg dette på Brukertips: Jeg var hvertfall ikke klar over at en måtte velge "versjon". Håper det hjelper (og at jeg finner det jeg egentlig lette etter..)

 

Den tidligste lønnskjøringen du kan sende for  er juli.

  • Kontroller at lønnsartene dine har korrekt A-meldingsnrummer.
  • Under "Utskrifter / Andre rapporter / OPPDATERE INNTEKTSKOMBINASJONER A-MELDING" kjør denne rapporten med dato 01.07.2014- dagens dato.
  • For å sende inn for juli eller august, velg så "Utskrifter / Andre rapporter / A-MELDING (A02) VERSJON 1.2 (GYLDIG 01.03.14 - 31.08.14)"
  • Tolk så tilbakemeldingen. 
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Fikk feilmelding igjen.? Hva er det med feil filformat?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det samme gjorde jeg. så kanskje det har noe med det? Jeg har prøvd igjen med sept. lønna. Venter på svar fra Altinn.

Monica Andreassen1
CONTRIBUTOR ***

av Monica Andreassen1

Jeg oppgraderte til versjon 9 før jeg sendte inn oppgaven, men lønnskjøringen jeg sendte inn (august) ble gjort på forrige versjon. Kan det ha noe å si?

Monica Andreassen1
CONTRIBUTOR ***

av Monica Andreassen1

Jeg får samme feilmelding:

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"