Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Visma lønn - feilmelding

av Anonymous

Får feilmeldingen "Encountered an improper argument" når jeg skal ta utskrifter i Visma Lønn.

Er det noen som har opplevd det samme og kan komme med råd til å få løst i dette?

7 SVAR 7

av Per Willy Buffelen

Og da er vi i 2023 og fortsatt samme problem. Noen som har en løsning på det, annet enn å kjøre en teamviewer eller bruke piltaster ?

av Stian Alexander Lie

Hei, 

 

har ikke lagt merke til denne saken før, men ett vanlig problem hvis man har skjermoppløsning som er større enn 1920*1080 oppløsning. Da må man evnt ikke kjøre VL i fullskjerm. Problemet skjer da på alle utskrifter som bruker rapportmotoren til Visma Lønn, det er ett tredjepartsprodukt som ikke støtter høyere oppløsning. 

 

Det er andre situasjoner det kan oppstå i også, men i 9 av 10 tilfeller jeg har vært borte i det så er det skjermoppløsning som er "synderen"

 

Stian

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hvis du kjører programmet som Administrator. skal problemet gå bort! deretter kan du velge i egenskaper på snarveien. kjør alltid som administrator.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Dette kan ha sammenheng med språket som er på din pc lokalt. 

Visma lønn må ha norsk under regionale innstillinger.

Kan du gå på maskinen din, kontrollpanel, område (regionale innstillinger) - her skal det stå Norge på alt.

Mistenker at det ligger et annet språk enn norsk

Håper det kan løse utfordringen din?

mvh

Helen 

 

Jarl Torris Olsen
CONTRIBUTOR *

av Jarl Torris Olsen

Hei jeg opplever det samme hos kunde ,men når Teamviewer er aktiv fungerer det , ellers må entertasten trykkes ved valg av rapport .

av Reverta Al-Safar

Hei, Dessverre ser det ikke ut til at det er noen andre medlemmer i Community som vet svaret på spørsmålet ditt. Hvis noen av dere som er medlem her i Community vet svaret så må dere mer enn gjerne hjelpe hverandre og legge inn svar. Vi ønsker selvfølgelig at du skal finne ut av utfordringen din.
Skulle du ønske support må du gjerne ta kontakt med din forhandler eller oss på Visma Support.
Savner du kontaktinformasjon til din forhandler, ta kontakt på kundesenteret@visma.no Med vennlig hilsen,

Reverta
Support Lønn & HR

Ole Hval
CONTRIBUTOR *

av Ole Hval

Hei, jeg hadde akkurat en kunde med samme feil. Meldingen kom når hun klikket på rapporten med musa, men hvis hun istedet bruker piltaster mellom rapportene og slår Enter på tastaturet kommer rapporten opp

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"