for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei,
Vi har i den siste tiden fått en feilmelding i VL og applikasjonen stenges ned. Noen som har sett den før eller eventuelt vet en løsning?
Nå hadde jeg sendt lønnsslipper i klient1, gikk over i klient2 og jobbet der, og ble «kastet» over til klient1 igjen hvor denne feilmeldingen poppet opp.
Mvh.
Steffen
Bare gå tilbake til første linje i registreringsbildet. Hvis skjermbildet står lenge uten å gå tilbake kommer denne meldingen.
Hei
Sjekk strømstyringen på lokal PC. Slår også harddisken seg av når lokal PC går i "hvile" modus. Da mister man kontakten med server og Visma lønn kan henge. Det er ofte en standard innstilling som er satt at harddisk skal slå seg av på nye PC'er. Skjermsparer trenger ikke gå på for at denne funksjonen skal slå seg på. Dette skjer ofte etter 15 minutter.
Hei,
Jeg har prøvd følgende, noe annet?
Det ser bra ut, regner med at pc'en ikke går på batteri.
Du kan jo sjekke nettverkskortet også.
Nei, er en stasjonær pc.
Nettverkskortet er slik
Noe mer jeg kan prøve?
Har opplevd det fleire gongar, iallefall med liknande feilmelding, og alt låser seg. Har ei lita "oppskrift" på korleis eg får løyst opp igjen maskina, som funker på mi maskin og mitt oppsett, kanskje kan det hjelpe andre òg:
- høgreklikk på svart linje heilt nede på skjermen
- velg oppgavelinje
- VL application, marker denne
- Avslutt oppgave
Gå så inn på:
- Verktøy
- Adm. funksjoner
- System
- Jobboversikt
- Slett jobben dersom den framleis ligg der
Håper dette kan vere til hjelp for fleire 🙂
Hei,
Dette skal vi prøve.
Har du ikke fått denne feilmeldingen mer etter du gjorde dette? 🙂
Jo, av og til, men får løyst opp maskina kvar gong med denne metoden. Har ein følelse av at det skjer når eg er inne i registreringsbildet, og så jobber med noko anna ei stund. Når eg då kjem tilbake til Visma Lønn, så har den "hengt seg".
Hvilken versjon kjører dere?
Ok,
her virker det som når skjermsparer slår seg på og når vi logger på igjen så henger VL seg noen ganger.
Det skjer også hos meg, så da er det nok flere dette gjelder. Da låser alt seg og jeg må ha hjelp fra datafolkene som må kaste meg ut av VL og server. Alt er på plass når jeg logger inn igjen, men dette er jo irriterende.
hvilken versjon av VL bruker dere?
Lokal installasjon? eller via RDS\Terminalserver?
17.10 patch 1
VAF 17.10 (build 9345)
Dette er ute hos en kunde, så jeg kjenner ikke til om det er terminalserver - men tror det.
Ok.
Har dere vært i kontakt med deres Visma partner om problemet her?
Nei, har ikke vært det. Tenkte kanskje at det var et lokalt problem hos kunden, og får uansett hjelp av datakonsulenten som håndterer serveren når det skjer.
Ok 🙂
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.