Mine områder
Hjelp
OMRockstad
CONTRIBUTOR *

Overgang fra Total Til Periode og år.

av OMRockstad

Hei.
Er det noen som har byttet fra Total til Periode & år og kan si noe om utfordringer mht. manglende funksjonalitet, savn, frustrasjoner, eller forbedringer? Dette gjelder primært regnskapsbyrå bruk.

1 SVAR 1
Trond Bjerk
CHAMPION *

av Trond Bjerk

Hei Ole Martin!

Vi har byttet fra Total til VPY. Savner Total - men det er nok en kombo av at det var et veldig godt og funksjonelt system, men super support - og det at man liker best det systemet man kan /kjenner best. I fjor tok vi alle ENK i VPY og i år har jeg tatt et par AS + mange AR oppgaver.

Alt er jo nytt, hele opplegget fra Skatteetaten sin side også - så det blir jo mye nytt å sette seg inn og gjøre seg kjent med. Derfor også vanskelig å sammenligne med det som har vært, Total og tidligere opplegg.

AR - oppg :

-enkelt å hente ut grunnlagstall/info fra Total Aksjebok, men skulle gjerne hatt med all historikk også (historiske hendelser utover stiftelse). Ellers så synes jeg det funker bra. Skulle gjerne hatt mulighet for å sende ut info til kundene direkte fra systemet, men enkelt å lagre PDF-filer. Var bedre utvalg av rapporter i Total og mer detaljert - men holder nok for 99%

Årsoppgjør ENK

-var mye styr i fjor, men ble bedre og  bedre. Var nok også mye opplegget hos Skatteetaten som skapte problemer

-enkelt å laste inn fra Total mm

-mest trøbbel med kunder som har litt ekstra i form av utleiebolig, utlands-forhold, ikke helt A4-opplegg...

-sykt lange skjemaer/rapporter på opptil 40 sider - lite kundevennlig

Årsoppgjør AS

-enkelt å laste over fjorårstall/info fra Total - enkelt å last inn saldobalanse fra excel

-enkelt å laste ned fra Altinn for nye kunder mm

-litt tidkrevende med de første, men har trua på at dette vil funke bra framover

-anleggsregister - like bra, skatteberegning, forskjell skatt/regnskap, avstemming lønn mm - funker bedre enn Total (viktig med korrekt kobling av konto mot referansekonto)

-fine rapporter - bedre enn Total

Support

-god/hyggelig support, selv om man ofte må gå noen runder før man havner hos en som har skikkelig peiling... 😉

 

Alt i alt så er vi fornøyd så langt 🙂

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"