Mine områder
Hjelp
Vigdis64
CONTRIBUTOR ***

Regenerering av noter, skjule linjer og logo på forside

av Vigdis64

Er helt ny i Periode og År, finner ikke noe steder man kan endre rekkefølgen på noter. Vil ha notene i samme rekkefølge som postene står i regnskap/balanse. 

 

Skulle også ha skjult noen unødvendige linjer i resultatregnskapet. Eks. resultat før skatt, våre selskaper har ikke skatt.

 

Hvordan legger man inn logo på forsiden?

 

7 SVAR 7
Tone Bakketun
CONTRIBUTOR *

av Tone Bakketun

Jeg har endret rekkefølge ved å koble noten til rett post i resultat og balanse. 

ToneBakketun_0-1708257350425.png

 

JanGT
CONTRIBUTOR **

av JanGT

Regnskapsloven ble endret 30.04.2021 (i kraft fra 01.07.2021) ved ny § 7-1 a:

§ 7-1 a.Rekkefølge

Noteopplysninger for poster i balanse og resultatregnskap skal ha samme rekkefølge som postene i oppstillingen for balanse og resultatregnskap.

Vigdis64
CONTRIBUTOR ***

av Vigdis64

Nettopp, det er det de ikke er nå. Ser ut som de kommer etter rekkefølgen når notene blir laget.

av Knut Lofsberg

Malklienter og mulighet for å kopiere noter og notesett mellom klienter er funksjonalitet som vil komme i en senere versjon. Eksakt når kan jeg ikke si.

 

Øvrige spørsmål må du sende inn som ordinære supportsaker til support.py@visma.com

av Knut Lofsberg (Oppdatert ‎09-02-2024 12:53 av Knut Lofsberg VISMA )

Hei Vigdis. Notenummereringen følger automatisk og kan ikke endres. Denne nummereringen er lovpålagt og følger av reglene i regnskapsloven §7-1a. Endring av forsider på rapporten er heller ikke mulig. Dette er funksjonalitet som vil komme i en senere versjon.

 

Den rapporten som settes opp i Periode & År er først og fremst myntet på innsending til Brønnøysundregistrene og de vil gjerne ha denne maskinlesbar. Vi du gjøre endringer og tilpassninger i denen anbefales at du heller laster den ned til tekstbehandler, fra forhåndsvisningssiden, og gjør dine tilpasninger der. Dette kan selvfølgelig legges ved når du sender inn RR-0002.

Anne Seljord1
CONTRIBUTOR *

av Anne Seljord1

Årsregnskapet skal ikke sendes til Skatteetaten, det skal sendes til Brønnøysund. å Skatteetaten trenger vel ikke å ha årsregnskapet maskinlesbart?

Vigdis64
CONTRIBUTOR ***

av Vigdis64

Hei og takk for kjapt svar. Dette er noter som vi har i tillegg til noter som er påkrevet. Kan ikke se at regnskapsloven skriver noe om at de må stå i noe spesiell rekkefølge. Går det forresten an å lage "malklient" eller må vi opprette alle notene på hvert enkelt selskap. Her var jo Finale helt glimrende. Trodde også etter å ha vært på NXTgen dagen at noter og spesifisering av linjer skulle komme over fra Finale, men det gjorde det ikke.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"