Mine områder
Hjelp
Andersnuven
CONTRIBUTOR **

SkatteFUNN

av Andersnuven

Hei.

 

Jeg får melding om området "forskning og utvikling" er utilgjengelig. Skulle gjerne hensyntatt skatteFUNN i skatteberegningen. 

 

Regner med dette er det samme problemet som med kreditfradrag, hvor vi må vente til at skatteetaten åpner for skatteberegningen før i slutten av februar?

 

Må jeg da bokføre skattekostnaden selv som en tilleggspostering, eller er det noen andre løsninger på dette?

 

Kan fint ha oversett noe da jeg ikke har brukt programmet så mye enda.  

Takk for svar.

 

4 SVAR 4

av Knut Lofsberg

Vi benytter skatteetaten kalkuleringstjenester til alt som har med skatteberegning å gjøre. Skatteetaten holder på med å Ferdigstille dette området Skattefunn/FOU. Så med en gang skatteetaten har dette klart vil vi implementere dette området slik at dette hensyntas i skatteberegningen.

 

Beklager ventetiden.

Andersnuven
CONTRIBUTOR **

av Andersnuven

Takk for svar. 

 

Dette er noe som etter min mening bør tas tak i så vi ikke får dette problemet senere.

For meg så er det vanskelig å forstå at dere har laget et årsoppgjørsprogram som er helt avhengig av en tjeneste som skatteetaten leverer først i slutten av februar. 

 

Antar det er flere som har kunder med skatteFUNN som må være ferdig tidlig. Nå må jeg drive med tilleggsposteringer for å beregne skatten, og så må jeg huske å reversere dette i slutten av februar når jeg kan legge inn skatteFUNN og kreditfradrag. Blir fort mye ekstra å holde styr på og manuell jobb som igjen kan medføre feil. 

 

 

av Geir Høydalsvik - Reknehuset (Oppdatert ‎08-02-2024 08:25 av Geir Høydalsvik - Reknehuset )

Denne tråden peiker på mange problem med dagens løysing. Problem som kan oppsummerast slik: sand i maskineriet! 

 

Løysinga er sjølvsagt at Skatteetaten opnar for innsending 2. januar. Dette må det jobbast hardt for, også frå Visma si side. 

 

Før dette er på plass, må Visma finne gode vegar rundt problemet som trådstartar peiker på. Heilt einig med han i at dette er utilfredsstillande. 

Geir Høydalsvik
dagleg leiar / aut. rekneskapsførar
Telefon 70 04 90 11
www.reknehuset.no
Godkjent løsning
Knut Lofsberg
VISMA
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"