Mine områder
Hjelp
Cecilie Willard
CHAMPION *

Feriedager 2020 og Huldt & Lillevik - ikke mulig å legge inn ferie før i 2020...

av Cecilie Willard

Hei,

Jeg har Visma Calender og H&L Lønn. Jeg har ansatte som ønsker å søke om ferie i 2020 i Visma Calender (vårt system for fraværshåndtering - vårt eneste system!).

Mine ansatte får ikke lagt inn søknad om ferie i 2020.....  Visma forklarer dette med:

"Det er slik at når man har Calendar i integrasjon med H&L så er det lønn som er eier av fraværet og dermed feriedagene. Feriedagene for 2020 frigis når man overfører til 2020, så det vil derfor ikke være mulig å føre ferie før dette er gjort."

Hvordan kan det utvikles et fraværssystem som ikke tar høyde for at ansatte ønsker å legge inn ferie fremover i tid og over årsskifte? Er det under utvikling en løsning for dette? Er vi de første som kommer bort i denne problemstillingen? Håper på snarlig løsning på dette.

Cecilie Willard

 

3 SVAR 3
Cecilie Willard
CHAMPION *

av Cecilie Willard

Jeg fikk hjelp fra Visma i Sverige!

Og der ble jeg gjort oppmerksom på at for alle ansatte som har hatt feriedager i 2019, så får de tilsvarende antall feriedager i 2020 som de kan disponere over allerede nå (selv om det ikke ser sånn ut).

Men for alle ansatte som har startet i 2019, som ikke har feriedager i inngående balanse i 2019, de får ikke lagt inn ferie i 2020.

av Gunnar Glendrange (Oppdatert ‎05-11-2019 11:17 av Gunnar Glendrange VISMA )

Det går å registrere ferie for 2020, men året 2020 må finnes i lønnssystemet ditt først. For Visma Lønn er det enkelt og greit å opprette det nå, du kan lese om det her

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har Visma Lønn, men samme problem. Dersom ansatte ønsker å ta ut feriedag 2. januar så er det ikke mulig. Normalt vil man kjøre en siste sen lønnskjøring i desember, noe som kompliserer dette ytterligere. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"