Mine områder
Hjelp
GH2022
CONTRIBUTOR *

Overflytte ferie til neste år

av GH2022

I Visma kalender, finnes det system for å overføre ferien som en ikke fikk benyttet i år til neste år?

4 SVAR 4
TrineYNWA
CONTRIBUTOR ***

av TrineYNWA

Hadde vært fint om feriepenger for feriedager som overflyttes, også hadde blitt flyttet automatisk for timelønnede ansatte.. Nå utbetales det jo automatisk iht det som står i ferieavtalen, og det blir jo feil iht Ferieloven. Feriepenger for dager som flyttes, skal også flyttes over, men det er ikke lagt til rette for det i Payroll.

Anne-Grethe A
CONTRIBUTOR ***

av Anne-Grethe A

Takk for svar. 🙂 Det er fint at feriedager automatisk overføres. Har nå også hørt at det kun er de feriedager de ansatte er trukket i lønn for som overføres, mens ubetalte feriedager ikke overføres. Det mener jeg kan bli feil, da ansatte kan ha krav på feriedagene, selv om de skal trekkes i lønn når de tar dem ut, så her må man i tillegg vurdere litt. Kundene våre ønsker i tillegg til automatisk overføring av feriedager, å håndtere søknader om overføring av ferie i Calendar, og det hadde jo selvsagt vært mye enklere enn at dette skal foregå manuelt i eposter eller andre dokumenter. Overføring av feriedager skal jo avtales med hver enkelt ansatt. Ser at andre har ønsket seg dette for flere år siden, så det håper jeg snart tas til følge. 🙂 

johnerikjohnsen
PARTNER

av johnerikjohnsen

Hei

Ikke brukt ferie skal bli automatisk overført til neste år.

 

John Erik

Anne-Grethe A
CONTRIBUTOR ***

av Anne-Grethe A

Lurer på det samme. Ser det ble spurt i 2016-2017, hvor man fikk til svar at det ikke var noe opplegg for dette da. Men det er jo mange år siden. 😉 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"