Mine områder
Hjelp
Janniediana
CONTRIBUTOR **

Overførte feriedager

av Janniediana

Hei,

Hos oss havner ubrukte feriedager fra fjoråret under Ordinære feriedager inneværende år (i fanen Calendar -> Ferieberegning) i stedet for i Overførte dager!

 

Er dette noe eg må oppdatere manuelt for hver enkelt ansatte ved nytt år?

(Eg trudde dette ville bli overført rett, automatisk via systemet, om den ansatte har ubrukte dager ifjor..)

Janniediana_0-1714034396726.png

3 SVAR 3
Janniediana
CONTRIBUTOR **

av Janniediana

Her er svaret fra Abacus-it:

Løsning: Overførte dager fra i fjor er de dagene som benyttes først når man legger inn feie i år. 

Ved 5 overførte fra i fjor, så brukes disse dagene opp først når det legges inn feriedager i 2024. Slik at rest ferie blir ordinære dager. 

 

Hos oss er bedriften stengt ved fastsatte ferier gjennom året, og derfor legges feriedagene inn som en masseoppdatering i begynnelsen av året.. dermed vil de opprinnelige "overførte" feriedagene fremstå som "ordinære" feriedager etter de lovpålagte 25 dagene er registrert i Calendar.

Dvs. at ved begynnelsen av nytt år, før eg masseregistrerer ferie på de ansatte, så skal de ubrukte feriedagene på de ansatte fremkomme som "Overførte" feriedager..

Janniediana
CONTRIBUTOR **

av Janniediana

Nei, desverre.. ingen som har hatt lignende tilfelle, eller hvertfall ingen som har lagt inn svar på denne..  eg skal prøve sende videre til Abacus-IT🤞

Britt-
CONTRIBUTOR ***

av Britt-

Fant du ut av dette?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"