Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Registrering av halve feriedager

av Anonymous

Har oppdaget at man kan registrere halve feriedager i Absence (3,75t), men det registreres som en dag i "opptelling av dager". Men når man overfører dette til Visma Lønn blir det faktisk registrert som en halv dag og viser korrekt status i brukte dager.

Dette burde rettes opp i Absence - samtidig bør man bruke samme status på feriedager brukt, tilgode etc som i Visma Lønn. Det er ikke oversiktlig slik det er i Absence nå.

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,
ferieloven nevner ikke halve dager, men det er anledning til å avtale dette. Tror veldig mange bedrifter praktiserer halve dager/har avtale om dette. Da bør dere ha støtte for det i deres systemer.
Visma Lønn har støtte for halve dager. 

av Helga Marie Auran

Hei,

Takk for innspill. Jeg har undersøkt denne med produktansvarlig hos oss. 

Ferieloven åpner ikke for halve feriedager. Vi vet mange praktiserer 1/2 feriedager spesielt i påskeuken, julaften osv. En løsning for dette vil derfor bli vurdert. Vi samler alle forslag til forbedringer i en idébank, og gjør en løpende vurdering av forslagene i utviklingen av løsningen våre.

Vennlig hilsen,

Helga/Communty Manager Visma


Kind regards,
Helga
Give a 'like' if you found this useful or/& 'accept the solution ' if it was the answer to your question. This helps others in the Community! 🙂
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"